2.3

San Andreas

När kraftiga jordbävningar bryter ut vid San Andreas-förkastningen i Kalifornien flyger en helikopterpilot och hans exfru till San Francisco för att rädda deras dotter.

Originaltitel San Andreas
Regissör Brad Peyton
Manus Carlton Cuse
Genre Thriller, Drama, Action, 2010-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Carla Gugino, Alexandra Daddario, Ioan Gruffudd, Hugo Johnstone-Burt, Art Parkinson, Paul Giamatti, Archie Panjabi, Will Yun Lee, Kylie Minogue, Colton Haynes, Todd Williams (III), Matt Gerald, Alec Utgoff, Marissa Neitling, Morgan Griffin

sodomiten
2019-08-16
Jag får faktiskt höja till en 2:a efter omtitt. Jämfört med de andra liknande katastroffilmerna day after tomorrow och 2012 är det ganska lättsamt och underhållande. Bruden fick huvudrollen tack vare sitt bystmått?
ekback
2018-12-15
Snygga vyer är det men vissa animationer är så onaturliga som de kan bli vilket förstör känslan som skulle kunnat gett filmen några ljusglimtar. Det finns inget vettigt att hämta ur filmen så jag är glad att man höll sig borta denna när den kom ut hehe
idaho1981
2018-06-30
Ännu en katastroffilm där man kan lista ut allt som kommer hända på en gång. Tråkigt skådespeleri, tråkigt manus och historia.
karlmats
2018-06-22
Jag gillar katastroffilmer men det här var bara alldeles för uselt. Det omdömet kommer från någon som är väldigt förtjust i Roland Emmerichs 2012 som kanske inte direkt är Oscarsmaterial, men som förstår hur man gör en underhållande film. San Andreas förstår ingenting. Manuset är bedrövligt, det staplas grejer ovanpå varandra och det känns lite som ett tv-spel där The Rock ska övervinna katastrof på katastrof. När den amerikanska flaggan rullas ut i slutet och solen går upp (eller ner) är det bara hånskratt som framkallas. Det här måste bli en 1a.
92axha10
2018-06-10
En katastroffilm med en del häftiga visuella effekter och bra skådisar. Inte mycket mer, underhållande för vad det är.
AsianDawn
2018-05-20
Underhållande, både trots och tack vare ett riktigt tveksamt manus.
Jamesa
2018-01-22
Amerikansk dramatik.
Rift
2018-01-21
Tänk om de lagt lika mycket krut på manus och skådespeleri som på de fantastiska dataanimationerna... Paul Giamatti klarar sig trots allt helskinnad.
Rele
2018-01-20
En dålig och spännande film. Jag ger en tvåa.
sodomiten
2017-12-16
Trailern med flodvågen var ganska ball sen är resten skräp.