2.3

San Andreas

När kraftiga jordbävningar bryter ut vid San Andreas-förkastningen i Kalifornien flyger en helikopterpilot och hans exfru till San Francisco för att rädda deras dotter.

Originaltitel San Andreas
Regissör Brad Peyton
Manus Carlton Cuse
Genre Drama, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Dwayne Johnson, Carla Gugino, Alexandra Daddario, Ioan Gruffudd, Hugo Johnstone-Burt, Art Parkinson, Paul Giamatti, Archie Panjabi, Will Yun Lee, Kylie Minogue, Colton Haynes, Todd Williams (III), Matt Gerald, Alec Utgoff, Marissa Neitling, Morgan Griffin

2021-06-18
Fy fan! Denna rulle var ju skrattretande dålig...
fridenpaden
2021-06-11
Vilken muppig slutreplik. Katastroffilmer är inte min favoritgenre.
QuiNonStultus
2021-01-18
Nära 2a. Bara trista tropes och missförstånd kring hur jordbävningar, tsunamis och byggnader funkar, och inte ens The Rock, som brukar va charmig, reder ut det här. Men, bättre än 2012!
Andreas_
2021-01-06
Nja, ingen vidare film, några spännande scener men hela manuset känns väldigt patetiskt många gånger, The Rock spelar en superstjärna på räddningstjänsten i Kalifornien såklart och får sticka iväg med en helikopter på ett solo uppdrag för att rädda sin familj när jordbävningen deluxe slår till...några snygga och spännande scener och huvudrollerna av The Rock, Carla Gugino samt Paul Giamatti är okej utförda men övriga skådisar i denna katastrof soppa är inget vidare...hade kanske varit mer spännande att se på en stor bioduk än hemma på tvn men förutom effekterna och några spännande scener så är jag inte impad, betyget blir en svag 2:a
vonadel
2020-01-29
Hmm, måste missat lägga in denna när jag såg den första gången. Såg om den för att jag var sugen på att se en katastroffilm. Tycker den duger. Lite väl mycket CGI kanske, men det är ju bra gjort för det mesta så. Är väl nästan nödvändigt i en sån här film också. Klyschorna får man också stå ut med, då funkar den. 6/10
sodomiten
2019-08-16
Jag får faktiskt höja till en 2:a efter omtitt. Jämfört med de andra liknande katastroffilmerna day after tomorrow och 2012 är det ganska lättsamt och underhållande. Bruden fick huvudrollen tack vare sitt bystmått?
ekback
2018-12-15
Snygga vyer är det men vissa animationer är så onaturliga som de kan bli vilket förstör känslan som skulle kunnat gett filmen några ljusglimtar. Det finns inget vettigt att hämta ur filmen så jag är glad att man höll sig borta denna när den kom ut hehe
idaho1981
2018-06-30
Ännu en katastroffilm där man kan lista ut allt som kommer hända på en gång. Tråkigt skådespeleri, tråkigt manus och historia.
karlmats
2018-06-22
Jag gillar katastroffilmer men det här var bara alldeles för uselt. Det omdömet kommer från någon som är väldigt förtjust i Roland Emmerichs 2012 som kanske inte direkt är Oscarsmaterial, men som förstår hur man gör en underhållande film. San Andreas förstår ingenting. Manuset är bedrövligt, det staplas grejer ovanpå varandra och det känns lite som ett tv-spel där The Rock ska övervinna katastrof på katastrof. När den amerikanska flaggan rullas ut i slutet och solen går upp (eller ner) är det bara hånskratt som framkallas. Det här måste bli en 1a.
92axha10
2018-06-10
En katastroffilm med en del häftiga visuella effekter och bra skådisar. Inte mycket mer, underhållande för vad det är.