2.5

Sanctum

Ett dykarteam ger sig av på en expedition till en avlägsen del av regnskogen i Papua Nya Guinea. Tanken är att man ska utforska undervattensgrottor, men en tropisk storm omkullkastar planerna och en översvämning blockerar den enda vägen ut. Medan vattennivån stiger och syrenivån sjunker, kämpar dykarna för att hitta en luftficka och den okända floden som kan leda till havet och räddningen.

Originaltitel Sanctum
Alternativ titel James Cameron's Sanctum
Regissör Alister Grierson
Manus John Garvin, Andrew Wight
Genre Äventyr, Action, Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Richard Roxburgh, Alice Parkinson, Rhys Wakefield, Ioan Gruffudd, Dan Wyllie, Christopher James Baker, Allison Cratchley, Nicole Downs, John Garvin, Sean Dennehy, Cramer Cain, Andrew Hansen, Nea Diap

2019-05-01
Tja, funka att se på..
fridenpaden
2016-07-21
Inte alls vad jag förväntade mig. Jag trodde att Sanctum var en skräckfilm i samma anda som Descent. Men jag gillade ändå överlag denna film. Spännande och gripande, men de kunde ha lämnat machoskämten hemma.
Pos
2014-02-15
Klaustrofobisk samtidigt som den fångar känslan av panik väldigt bra. Trevlig underhållning för stunden även om miljöerna är mer påtagliga än hantverket i sig.
Dutch
2013-09-02
Man blev ganska pissnödig.
johanfwahlberg
2013-03-20
Tekniskt är den här filmens 3D Blu-ray utsökt. Vill du testa riktigt bra 3D så är det inte fel att plocka upp denna till sin 3D-samling.
Bijan
2012-12-01
Den vite mannen segrar igen.
m0rten
2012-10-04
Håller med dig jerker, fy fan vad jag hatar den här filmen.
Dudeson
2012-09-18
Tyckte denna film höll hög kvalitét, både med 3D-effekterna och handlingen. James Cameron är en skicklig regissör som alltid.
Sockervadd
2012-09-06
Tråkig handling och tråkiga karaktärer
Kurosawafan
2012-07-02
TVfilmskänsla men har visst underhållsvärde och vissa tankeväckande scener (INTE skådespeleriet...)