2.8

Sand Castle

Efter invasionen av Irak 2003 skickas en grupp soldater ut på det farliga uppdraget att reparera vattensystemet i en fientlig by.

Originaltitel Sand Castle
Regissör Fernando Coimbra
Manus Chris Roessner
Genre 2010-tal, Drama, Krig
Skådespelare Nicholas Hoult, Logan Marshall-Green, Henry Cavill, Glen Powell, Neil Brown Jr, Beau Knapp, Sammy Sheik, Gonzalo Menendez, Sam Spruell, Navid Negahban, Tommy Flanagan, Ziad Abaza, Sope Dirisu, Nabil Elouahabi, Parker Sawyers, Osy Ikhile

kryttan
2018-11-05
Rätt bra, känns inte överdriven eller glorifierande. Stabila skådisar för det mesta.
mbabe
2017-11-27
Så dåligt skådespel så att jag spyr.
amam
2017-07-06
Svag trea. Vet inte riktigt om de lyckas helt med det som de försökte uppnå med filmen.
Starkbröl
2017-06-21
Helt OK. Bra skildring av ett modernt krigs meningslöshet och hopplöshet... tror jag. Samtidigt inte så mycket nytt.
Julius
2017-06-17
Trovärdig skildring av modernt krig och håller bra spänning. Tyvärr störde jag mig på filmmusiken som var direkt ripoff av The Book of Eli.
Hogman
2017-05-08
Känns trovärdig, stabil trea
-kakihara-
2017-04-27
Välgjord och hyfsat bra även fast den inte ger intrycket av att vara särskilt påkostad, men samtidigt ganska slätstruken och platt. Sevärd helt klart men definitivt inte den mest minnesvärda krigsfilm man sett.
Djason
2017-04-27
Filmen har nog ingen toppenbudget men trots att den är ganska långsam är den sevärd med många bra skådisar. Han som spelar Harper, Logan Marshall-Green är ju inte så lite lik Tom Hardy.
Bear
2017-04-25
Tunn produktion, men bra story och filmmusiken på topp.
PeterTheW
2017-04-25
Helt ok. Bra skådisar och fullt funktionellt om än inget nytt.