1.8

Sängkamrater

Paul är taxichaufför och bor tillsammans med Marianne som är journalist. Paul kommer en dag hem med en nersupen lodis, Ollie. Ollie visar sig vara Pauls far, och hans närvaro skapar bråk mellan Paul och Marianne. På en tråkig fest fördriver Paul tiden med att förföra en annan kvinna. Nästa morgon vaknar han upp mellan två kvinnor, Marianne och hennes syster Beryl. Detta blir inledningen till några hektiska dagar med sexorgier och narkotika.

Originaltitel Sängkamrater
Alternativ titel Wide Open
Regissör Gustav Wiklund
Manus Gustav Wiklund
Genre Drama, Komedi, 70-tal
Skådespelare Kent-Arne Dahlgren, Solveig Andersson, Åke Fridell, Gunilla Larsson, Jan-Olof Rydqvist, Christina Lindberg, Tor Isedal, Leif Ahrle, Jan Sjödin, Per-Axel Arosenius, Karin Miller, Sture Ström, Lissi Alandh, Robert Sjöblom, Dennis Dahlsten

AlbertSpica
2015-06-01
Hade nog uppskattat den lite mer om den varit på svenska. Nu räddar Lindberg och Solveig den från bottenbetyg. Gillade låten runt 90 min också.
2014-10-13
Väldigt typiskt "svenskt snusk". Ett lagom ointressant manus fullt med slemmiga män och nakna kvinnor. Som bonus får man (undantaget CL som ALLTID är att betrakta som en bonus) en helsnurrig upplösning inklusive ett totalbisarrt cancan-nummer. (5-/15)
Dele
2012-07-17
Tunn och ganska tafflig menlöshet där kvinnorna som är med mest har fått funktionen att visa sig nakna.
snuskpolis
2010-03-26
Åka fridell såg lagomt sliten ut, såg nästan ut som fritzl. Filmen i sig var väll annars vad jag hade kunnat vänta mig.
mountain
2007-08-09
Inte ens CL:s perfekta hylla kunde rädda denna rulle, och då snackar vi en dålig film!
Malaikatmaut
2007-06-08
Nu är ju CL med i filmen, vilket borde ge den en automatisk femma, men emedan alla andra var så satans fula å äckliga, så kan jag inte ge mer än en tvåa. Mycket för att hon dessutom knappt var med i filmen. PRYDER MAN OMSLAGET FÅR MAN FAN TA Å VARA MED LITE MER!!