3.3

Sanningen om fröken Drot

Året är 1938 i Paris. Familjen Treives tillhör stadens societet och anställer Benedicte som husfru. De vet inte att hon har kastats ut av sin adelsfamilj och tvingats lämna sitt nyfödda barn på ett barnhem. Benedicte, som är sträng katolik, irriteras av deras lättsinne och ytliga livsstil. Hon får en chock när hon dessutom förstår att familjen är judisk. Men när kriget närmar sig förändras allt och banden mellan Benedicte och fru Trevies växer till ett varmt ömsesidigt beroende.

Originaltitel Mademoiselle Drot
Regissör Christian Carter, Christian Faure
Manus Natalie Carter
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Louise Monot, Melanie Bernier, Michael Cohen, Lionel Abelanski, Anemone, Thomas Suire, Catherine Ferran, Corentin Lobet, Bernard Yerlès

2012-05-11
Tyvärr så grep den aldrig tag i mig trots den allvarliga handlingen. Utförandet kändes kallt och man fick aldrig några band till de inblandade.
diamantglitter
2012-04-06
Mycket sevärd och gripande!
okidoki
2011-06-10
Människor kan påverkas och förändras. En allvarlig och berörande film. Se den!
eraserheead
2011-06-09
Allvarligt? Är den så okänd? Tyckte detta ver en helt fantastisk film, är väldigt glad att jag snubblade över den. Stark fyra!
PeepingPablo
2011-06-08
Mycket ska berättas på 95 minuter vilken gör tempot högt i filmen, men den funkar. Ett stycke franskt mys.