2.7

Sanningen om Jane

Tonåringen Jane upptäcker att hon är lesbisk vilket hennes föräldrar och omgivning har oerhört svårt att acceptera.

Originaltitel The Truth About Jane
Regissör Lee Rose
Manus Lee Rose
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Stockard Channing, Ellen Muth, Kelly Rowan, Jenny O'Hara, RuPaul, Noah Fleiss, James Naughton, Alicia Lagano

Paramis
2020-01-07
Jag kunde inte köpa mammans svårighet att acceptera när hon redan hade en vän som var gay sen innan. Inte logiskt alls !
idaho1981
2016-02-19
Bättre än väntat. Föräldrarnas reaktion är ju galen och förvärras, vilket känns lite väl överdrivet med tanke på att den spelades in och ska utspela sig i början av 2000-talet. Det som gör att filmen ändå håller är beskrivningen av Jane-karaktären, hennes tankar och handlingar, själva kärlekshistorien känns också väldigt naturlig. Lärarkaraktären känns också äkta och bra och Rowan spelar den fint. Ellen Muth kan verkligen bära en film och gör det med bravur.
DoubleR
2011-09-01
Sketatråkig helt enkelt. Inte spännande för fem öre. Som någon slags utbildningsfilm om komma ut processen.

2011-07-12
Både Ellen Muth och Stockard Channing gör riktigt bra insatser. Seriösa, välspelade och mindre normativa gayfilmer är sällsynt. Jag har dock lite svårt för filmer där steget ur garderoben blir till världens familjekatastrof, kanske mest för att de reaktionerna ligger så långt ifrån mig själv. Den utspelar sig ändå på 2000-talet och familjen verkar rätt liberal, men det är väl så här en del av verkligheten ser ut antar jag...
Ragnhildm
2009-11-19
Ha, min gaydar har gett utslag på Ellen Muth när jag sett henne i Dead Like Me. Så den kasnke inte var helt ute och cyklade =)
Bie
2009-11-16
fyfan, jävla egoföräldrar.
queerish
2008-06-25
jag har aldrig gillat komma-ut-historier och framför allt inte historier om föräldrars kamp med att acceptera sina barn som gay. vad finns det att acceptera, vartfan ligger deras kamp? hursom är det en okej film i beskrivning hur föräldrar inte ska reagera, eller åtminstone en passande beskrivning av hur trångsynta, konservativa föräldrar kanske reagerar.
finkan
2008-04-05
Helt ok! Bättre än jag trodde den skulle vara
euchari
2007-11-06
filmen är förmodligen en tv-produktion, men en helt ok after school special. den är lite klyschig och förutsägbar, men blir bättre mot mitten och slutet än vad man kan vänta sig av den till en början.
Lojsie
2007-11-01
lite förutsägbar, men fin "komma ut"-historia.