2.8

Sanslösa sinnen

Collegestudenten Darryl Witherspoon är ständigt i desperat behov av pengar, och gör därför allt som kan stärka hans ekonomi. Han tveckar inte när han erbjuds att bli försökskanin åt skolans kemiprofessor, Dr Weedon. Experimentet går ut på att Darryl ska injicera en daglig dos av en medicin som gör att alla fem sinnen tiodubblas, och han får dessutom 3000 dollar för besväret. Darryl upptäcker snabbt att hans nya superkrafter kommer väl till pass inför terminens slutprov, där den bästa eleven erbjuds en tjänst som finansanalytiker på Wall Street. Problemet är bara att det finns vissa bi-effekter med medicinen. Speciellt om man som Darryl dubblar dosen...

Originaltitel Senseless
Regissör Penelope Spheeris
Manus Greg Erb, Craig Mazin
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare Matthew Lillard, Marlon Wayans, David Spade, Brad Dourif, Rip Torn, Debra Jo Rupp, Constance Zimmer, Tamara Taylor, Kenya Moore, Jeff Garlin, John Ingle, Ernie Lively, Jenette Goldstein, Ken Lerner

2018-04-06
Usel, suck!
2014-11-17
Många av skämten ligger på en låg nivå men jag kan skratta i evigheter åt dumheterna i Senseless, för den är så överdriven och helt rätt i sin genre. Det blir också lättare att ta till sig och gilla denna filmen om man som jag gillar Marlon Wayans, David Spade och Matthew Lillard. Man skrattar och blir helt klart underhållen. 3+
Misslovemovie
2014-07-31
En film som jag sett väldigt många gånger och nu senast när jag såg om den så förstod jag varför, den är ju så himla rolig! Jag skrattar så jag får ont i magen av denna. Även sambon som inte sett den innan vek sig av skratt!
NoWireHangers
2014-02-14
En del roliga scener.Storyn är det inte mycket med och Wayans är stundvis rolig, stundvis mest irriterande. 2+
ziferN
2013-07-05
Charmig, småkul och underhållande film som fungerar helt klart att fördriva tiden med för stunden. Marlon Wayans kör sin grej och det är så att man antingen gillar det eller inte, och jag har inga direkta problem med honom. Men storyn håller ändå filmen uppe och jag skrattade till några gånger, så en klar trea blir det.

2010-07-03
bästa komedin någonsin. älskar den bara för mkt!
Devilock
2009-11-16
Folk som tycker sånt här är kasst... fattar inte att man ska ta det helt oseriöst å gärna med några bärs.
knudwig
2009-03-06
Rolig emellanåt, men på det stora hela inte kul nog och stundtals alldeles för B.
Lukinx
2008-06-17
Man får sina skrattstunder.
Sangha
2008-03-13