1.6

Sasquatch Mountain

En lastbilschaufför stöter ihop med två bankrånare, deras vackra kvinnliga gisslan, poliserna som jagar dem och ett monster som kommer ner för berget för att mörda dem alla.

Originaltitel Sasquatch Mountain
Alternativ titel Devil on the Mountain
Regissör Steven R Monroe
Manus Michael Worth
Genre 2000-tal, Science Fiction
Skådespelare Lance Henriksen, Cerina Vincent, Michael Worth, Craig Wasson, Rance Howard, Frank Rivera, Karen Kim, Tiny Ron, Raffaello Degruttola, Tim Thomerson, Kate Connor, Melanie Monroe, Chris Engen

2019-07-07
Som jonbo skriver. Erkänner att jag såg den just för Lance medverkan. Risigt och lite väl lågbudget "spring i skogen" med en helt idiotisk story. Det blev dock ett litet skratt ibland när den kemtvättade chewbacca dök upp.
DiMMUBoRGiR
2007-12-08
Först och främst förstår jag inte Lance Henriksen's intresse i att medverka i talanglösa produktioner om Bigfoots/sasquatch... detta är 3:e filmen på 5 år där han slåss mot denna mytomspunna varelse och det blir bara sämre och sämre. Storyn i Sasquatch Mountain är fantastiskt dålig, ologisk och bristfällig. Det är verkligen ofattbart korkat och bara det att man slänger in en playboy-brud i en stor roll... ja, det säger väl en hel del? Faktiskt är hon bäste skådisen i hela filmen och i regissären Steven R Monroe's film It Waits spelar hon huvudrollen. Måste finnas något speciellt mellan dom, men det är helt klart inte talang.