Satan Rides The Media

Dokumentär som handlar om mediacirkusen kring black metalrörelsen i Norge, kyrkobränningar och mord. Hur en i högsta grad marginell norsk subkultur blåses upp av en sensationshungrig press och blir en världsangelägenhet.

Originaltitel Satan Rir Media
Regissör Torstein Grude
Genre 90-tal, Kortfilm
Skådespelare Varg Vikernes

JonteW
2015-07-28
En ganska endimensionell dokumentär som tar upp mediacirkusen kring Varg Vikernes. Fungerar mest som ett kompletterande verk till bättre dokumentärer som gjordes senare.
piik
2013-03-11
håller med föregående, rätt usel som dokumentär, men det är ett intressant och kul ämne. och bra musik, såklart. fast det är kul att se alla dom här dokumentärerna om norsk black metal igen, bara för att kunna ge ett rättvist betyg. var ett tag sen man (iallafall jag) såg dom.
lekke
2009-09-06
intressant för stunden, men på tok för kort dokumentär som aldrig går på djupet. målar upp musikfansen som en bunke idioter med en agenda liknande mordbrännarna.
schramm
2008-10-19
usel som dokumentär men kul ämne.
lilebroer
2008-08-30
Intressant dokumentär. Förstår dock inte varför folk ser upp till honom!?!
Lejnoss
2008-02-10
Riktigt intressant dokumentär. Skrämmande ändå att han bara var 18-19 år när han brände ner kyrkorna och troligtvis mördade den homosexuella killen.
dissiminator
2007-07-04
effektiv och rak film. Vilken liten linslus Vikernes målades upp som :)
FreddyKrueger
2006-09-12
Kul att se. Varg Vikernes är förjävla ball han.
bluebear
2006-08-13
Jo tack för det! Samtigt så visar detta övergripande journalistik för all media. Tex i Sverige att tidningarna ljuger och fantiserar ihop historier för att få sälja och chockera. Mycket bra dokuementär om Varg Vikernes
Hedde
2006-04-16
Intressant, vi får tacka sensationspressen för den underbara musiken dom hypade fram...