2.7

Satans lilla flicka

Barbara Collins åttaåriga dotter Katys beteende är en smula underligt. Så underligt att hon faktiskt skrämmer sin mamma och får henne att besluta sig för att aldrig skaffa fler barn.

Originaltitel Stridulum
Alternativ titel The Visitor
Regissör Giulio Paradisi
Manus Ovidio G Assonitis, Lou Comici, Robert Mundi, Giulio Paradisi
Genre 70-tal, Skräck, Science Fiction
Skådespelare Mel Ferrer, Glenn Ford, Lance Henriksen, John Huston, Joanne Nail, Sam Peckinpah, Shelley Winters, Paige Conner, Franco Nero

Robkiller
2020-11-08
Skumt koncept med att onda barn är utomjordingar.. men det sagt är det här rätt uselt.
dudson
2018-11-13
Sicken sörja till skräckfilm. Noll spänning. Endast sevärd då Henriksen är med. Kändes som regissören enbart ville casha in på Omen o Exorcist filmerna.
2018-08-30
Visuellt fräck och totalt obegriplig. Det var kanske inte så illa, men osammanhängande är den minst sagt. Tänk Omen goes to space.
jlam
2017-05-03
Bullrigt flum med hyperirriterande fågelskrin, skalliga barn, tidslämpligt sci-fi inslängt och mycket snott från Omen-filmerna. Bäst är Paige Conner. Den var nog inget av John Hustons stoltaste ögonblick.
idd
2015-03-20
Svårbedömd scientologiskräck. Många fina scener men lite för seg i det stora hela..
jingoo
2014-11-03
Shit, tipsad som fyra, men nix. Stundtals snyggt filmad med en del coola scener och soundtrack, men alldeles för flummig för min smak.
Ondskapt
2013-10-25
Mycket, mycket märklig film som jag egentligen inte vet vad jag ska tycka om. Men fascinerad blev jag, tveklöst. Och snyggt är det.
jonbo
2008-08-30
Osammanhängande för att säga något, men visuellt en någorlunda intressant film.
tilapia
2004-12-10
Inte en italiensk b-filmsversion av Exorcisten och Omen, som man kan tro, utan en riktigt annorlunda, smart och välgjord rysare som lånar lite idéer av nämda filmer och tillsätter en massa eget. Visuellt är den fantastisk, inledningsscenen är bland det snyggaste jag sett i en skräckfilm. En väldigt egen stämning och bra skådespeleri (Lance Henriksen undantaget) gör det här till en klockren fyra! Vill du se Franco Nero som en utomjordisk new age-guru i långt guldhår, look no further!