1.6

Satungen 2

Juniors hela tillvaro har hittills gått ut på att skydda sin pappa från den lilla stadens överskott på karltokiga miljonärskor med bara en sak i huvudet - giftermål. Men så träffar Junior Trixie, som visar sig vara ett strå vassare än han själv.

Originaltitel Problem Child 2
Alternativ titel Problem Child II
Regissör Brian Levant
Manus Scott Alexander, Larry Karaszewski
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Jack Warden, John Ritter, Michael Oliver, Laraine Newman, Amy Yasbeck, Ivyann Schwan, Gilbert Gottfried, Paul Willson, Alan Blumenfeld, Charlene Tilton, James Tolkan, Eric Edwards

2020-09-11
Så fruktansvärt dålig men ändå så gillar jag det lite lite granna. Svag tvåa precis som första filmen.
2016-10-02
Fullständigt uruselt skådespeleri, bortsett från Ritter. I övrigt är det här den bästa Satungen-filmen.
Djason
2016-09-25
Har aldrig sett första filmen och efter ha sett denna vette tusan om jag vill göra det.
SemteX
2013-05-25
Den håller i bakfyllan och med din bästa polare! Haha
amonamarth
2013-05-05
Spyscenen är ju den bästa någonsin! Sen har de inte direkt kommit med något nytt sen den första filmen utan denna är nästan likadan.
StureStenhög
2011-08-21
Ännu sämre än första filmen och därmed också farligt nära bottenbetyg. Det är framför allt den barnsliga toaletthumorn som blir väldigt påfrestande, och karusellscenen är verkligen långt över gränsen för vad som är okej. Satungen själv är fortfarande en störande jävel, och här han fått sällskap av en ännu mer störande kompis. Det mesta som händer är också väldigt dumt och ologiskt, men det har ju vi djurfilmsälskare vant oss vid att filmer som vänder sig till barn gärna är. Det som räddar tvåan är väl också just det faktum att det är en ganska harmlös barnfilm. Gilbert Gottfried är ju kul dessutom, och jag gillar Satungens science project, men tvåor blir inte mycket svagare än så här

2008-08-03
Satungen-filmerna är helt okej barnfilmer tycker jag, ganska charmiga faktiskt, jag har sett mycket, mycket sämre. Mitt eviga tips är att barnfilm bör ses i sällskap med barn!
Mat1az
2007-10-31
Minns denna bättre än 1an. Gick på TV ganska ofta när man var liten, nu på senare dagar har man inte sett av den i tablåerna på ett tag. Undrar varförf, he he? Smått underhållande är den i alla fall, fast på rätt låg nivå. Filmen tilltalade väl en mäst när man var i yngre år.
precineadd
2006-06-04
så. jävla. dåligt.
Debaser
2005-11-23
De åker karusell. Och spyr på allt och alla. Dude?