1.6

Savage Dawn

Ett motorcykelgäng tar över en stad i Arizona.

Originaltitel Savage Dawn
Regissör Simon Nuchtern
Manus William P Milling
Genre Drama, Action, 80-tal
Skådespelare Lance Henriksen, George Kennedy, Richard Lynch, Karen Black, Claudia Udy, Lewis Van Bergen, Leo Gordon, William Forsythe, Elizabeth Kaitan, Wendy Barry

2020-11-08
Har allt en sån här film ska ha - och Lance Henriksen som antihjälte är en stor behållning. Men fasen vad luddig och skrikig filmen är. Mängder av udda karaktärer, scener som bara gjorts i all hast och en underlig scenografi. Hade allt visat sig varit en drömsekvens på slutet skulle det varit mer logiskt.
dudson
2018-08-31
Schabbig å rätt simpel Mc rulle där det märks dom borde haft en större budget. Lance och Forsythe är riktigt gryma som varandras nemesis. Tycker ändå Lance köttar på rätt bra mot dräggen. 2+
Raimo_1985
2013-04-24
Genomusel och genomkorkad bikeraction utan några som helst ljuspunker. Jag brydde mig inte ett skit hur det gick för någon av rollfigurerna.... Väldigt snyggt instick på Viking Video-utgåvan dock!
Bomkia
2007-12-20
Jisses, det här var riktigt dålig. Handlingen kan vi först och främst kasta ut genom fönstret (Filminfon beskriver typ allt man behöver veta). Lägg därtill bleka ondingar, bleka hjältar och löjlig dialog så får man en gamska hemsk sörja till film. Det enda som egentligen funkar är lite naket och vissa actionsekvenser. 1+