2.6

Utan nåd

Barbara Daly gifte sig rikt för att få tillgång till de förmögnas vattenhål. Hon och maken Brooks får en son som visar sig vara homosexuell, vilket inte accepteras av Barbara som desperat försöker omvända sonen genom att själv förföra honom.

Originaltitel Savage Grace
Regissör Tom Kalin
Manus Howard A Rodman
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Julianne Moore, Stephen Dillane, Eddie Redmayne, Elena Anaya, Hugh Dancy, Anne Reid, Belén Rueda, Abel Folk, Simón Andreu, Unax Ugalde, Melina Matthews, Martin Huber, Minnie Marx, Jim Arnold, Mapi Galán, Barney Clark, Kandido Uranga

MsA
2017-05-23
Obehaglig som fan då den baseras på en sann story! Moore är alltid bra men inte filmen.
fredagsfil
2015-06-18
Filmen har potential men på slutet lyckas de inte alls knyta ihop säcken. Besviken!
SalotSar
2015-03-20
Obehaglig på så många vis. En lång rysning. Jag är nog helt fel målgrupp.
Taandborste
2013-08-02
Naah, även om Julianne More är riktigt duktig gillar jag inte stämningen. Eddie Redmayne har ingen vidare berättarröst heller..
RyantheGuzz
2013-03-10
Incest, pengar och Julianne Moore... Blir inte bättre
JimCarrey
2013-03-10
Mycket mysig och fin film underbar Moore. Tycker kanske inte sonens karaktärsutveckling är så subtil men mycket bra film
Emsisa
2013-02-04
Svag 3a. Redmayne är suverän som vanligt, men filmen i sin helhet var svår att greppa..
Östpackarn
2012-10-14
Västerländsk Yaoi
larox
2010-03-17
Familjens lilla värld är farlig när medlemmarna, en eller flera är sjuka. Abnormt beteende, modern är givetvis sjuk, tidig störning kan tänkas, som överförs på sonen och går vidare. Så föds sjukt beteende och då tänker jag naturligtvis på sonen. Inte alls konstigt att han blev utagerande, sviken från början och därmed tidig störning vilket förmodligen även moderns diagnos skulle lyda. Osmakligt och tragiskt.
jean_grey
2010-01-26
Underlig och med svårgreppbart manus.