2.7

Save the Date

Efter ett dåligt planerat, och väldigt offentligt, frieri gör den självständiga Sarah slut med sin ivriga pojkvän Kevin. Hon vänder sig till sin syster Beth för att få stöd, men Beth är för upptagen med planeringen av sitt egna bröllop med Kevins kompis Andrew. När Sarah dessutom plötsligt blir inblandad i en romans med Jonathan tvingas hon möta sin egen rädsla kring sårbarhet och att binda sig.

Originaltitel Save the Date
Regissör Michael Mohan
Manus Michael Mohan, Jeffrey Brown, Egan Reich
Genre Romantik, Komedi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Lizzy Caplan, Alison Brie, Martin Starr, Geoffrey Arend, Mark Webber, Melonie Diaz, Timothy Busfield, Gigi Bermingham, Jessica Morris, Robin Riker, Grant Harvey, Kristin Slaysman, Elizabeth Ho

Ailuj
2016-09-25
Faller pladask för karaktärerna som känns så trasiga och äkta. Så fina relationer. Lizzy Caplan är min nya favorit.
ulpe01
2016-06-28
Följer inte mallen slaviskt, vilket är skönt samtidigt som den inte hamnar för långt utanför heller. Indie-safe liksom.
WillyV
2014-12-15
Den var inte så jävla pjåkig, lite utanför mallen och inte fullt så präktig och töntig som gängse rom-coms. Fungerade fint som mysigt tidsfördriv.
Strongbow
2014-12-11
Svag trea skulle jag säga. Men Wolfbird ändå...
davvelitooo
2014-09-23
Pendlar mellan två och tre
AlbinWesley
2014-09-05
I all sin anspråkslöshet en väldigt trevlig film. Den är obekväm och skaver lite på ställen som stör på både rätt och fel sätt. Jag gillar det.
Litsne
2014-08-24
Preliminär 2:a. Skulle kunna sjunka om jag såg klart filmen... Någonting är bara fel med Lizzy Caplan.
Robkiller
2013-09-07
Meningslöst relationsdrama. Är väl en tjejfilm dock.. så passar väl inte direkt in i den tänkta målgruppen... men finns väl absolut ingen mening med sånt här..
voddo
2013-08-16
En ljuvlig liten bagatell.
choklatchip
2013-07-26
Underbar film med underbara karaktärer. Väldigt skönt att se ngt där det inte finns några otrevliga karaktärer utan bara människor med goda sidor och fel och brister. Känner att jag nästan blev lite kär i karaktären Jonathan =)