3.3

Saving Face

En komedi om Wil Pang, 28 år som är framgångsrik kirurg och bosatt i New York. Som kines-amerikan och lesbisk bryter hon mot subkulturens konventioner. Konflikten påverkar hennes spirande förhållande med en kvinna hon träffar. När Wils mamma måste flytta in bäddas det för kulturchocker och dramatik. Men faktum är att både mor och dotter slits mellan att lojalt hålla skenet uppe och att våga följa sitt hjärta.

Originaltitel Saving Face
Regissör Alice Wu
Manus Alice Wu
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Michelle Krusiec, Joan Chen, Lynn Chen, Li Zhiyu, Shen Gung Lan, Jessica Hecht, Ato Essandoh, David Shih, Brian Yang, Richard Chang, Lee Hoon

timbo93
2013-11-06
Tunn berättelse, tidigt förutsägbar, fult filmfoto och dåligt skådespeleri. Lite onsdagsunderhållande....
Litsne
2012-03-11
Standard "coming out" romcom. Fast med chinesisk touch.
amonamarth
2011-10-17
Vad är det som är så bra? Hela filmen består ju av idioter.
Lovegain
2010-07-30
Intressant och fångande men i slutändan väldigt typisk.
eppjones
2009-08-08
Hade helt glömt bort att jag redan hade sett den här men insåg det ganska tidigt i filmen. Speciellt konstigt att jag inte kom ihåg för jag gillar den verkligen, urcharmig historia. Man börjar ju fundera lite över hur många andra filmer man har tappat från minnet egentligen.
Paddyeahh
2009-07-18
Mitt hjärta smälte. Så underbart söt.
yrkeschaufföre
2009-06-29
Jag fattar inte hur detta kunde beröra mig som den gjorde. Den här ska jag se igen, kommer kanske till o med att köpa den!
fridenpaden
2008-08-04
En film med sån här handling brukar oftast få en trea av mig men Saving Face flöt på så bra och hade så härliga skådespelare att jag njöt genom hela filmen.
mingping
2008-08-03
Charmig och rolig! Alla andra föll nog för de söta lesbiska tjejerna, men Mamman i filmen var min stora idol. Så jäkla bäst helt enkelt.
username
2008-02-24
det blev nästan lite för mycket mot slutet men den var ändå väldigt fin och bra. gillade skildringen av den kinesiska communityn, de lyckades undvika de värsta karikatyrerna tror jag.