2.6

Preacher

Pastor Armstrong är dömd brottsling som återvänder tillbaka till sitt kvarter. Efter 15 år i fängelset är han en förändrad människa som vill ta över sin bortgångne fars gamla kyrka. Kvarteret är hårt och full av droger och gäng. Genom Armstrongs hårda hållning och starka tro försöker han vara ett positivt inflytande på Norris - en ungdom på väg att hamna i ett liv av kriminalitet. Samtidigt måste Armstrong konfrontera sitt våldsamma förflutna; även om han är säker på att Gud har förlåtit hans brott finns det folk i omgivningen som fortfarande ser honom som en brottsling och mördare.

Originaltitel Saving God
Alternativ titel Someone Has To Die
Regissör Duane Crichton
Manus Michael Jackson (II)
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Ving Rhames, Dean McDermott, Ardon Bess, Joanne Boland, Genelle Williams, KC Collins, Kate Todd, Dwain Murphy, Richard Leacock (II), Ricardo Chavira, Balford Gordon, Kathy Maloney

NoWireHangers
2010-09-26
Typiskt kristet drama efter den vanliga mallen, med något bättre skådisar än vanligt. Uppskattas säkert betydligt mer om man delar filmens religiösa övertygelse. Svag tvåa.
mangemengele
2010-05-10
påminner om gran torino.. kiss

2010-04-29
Dussinfilm som leder till att man sitter och gör annat i tevesoffan istället för att tittar på filmen.
MrsSchnieder
2010-03-08
Konstig film
Hud
2010-01-18
Inget drag.
skatedawe
2009-05-02
Produktionen går precis ihop.