2.4

Saw IV

Jigsaw och hans lärling Amanda är döda, och de två FBI-agenterna Strahm och Perez anländer för assistera detektiv Hoffman med att plöja igenom vad Jigsaw lämnat efter sig. SWAT-chefen Riggs rövas dock bort och kastas in i ett spel som vi inte är helt obekanta med.

Originaltitel Saw IV
Alternativ titel Saw 4
Regissör Darren Lynn Bousman
Manus Marcus Dunstan, Patrick Melton
Genre 2000-tal, Kriminalare, Skräck, Thriller
Skådespelare Dina Meyer, Tobin Bell, Betsy Russell, Louis Ferreira, Shawnee Smith, Costas Mandylor, Angus MacFadyen, Donnie Wahlberg, Emmanuelle Vaugier, Scott Gordon-Patterson, Bahar Soomekh, Lyriq Bent, Athena Karkanis

2018-01-09
Nä, men vet du vad! Tänk att det finns så många usla filmer!!!
2017-10-18
Här började Saw filmerna gå neråt
KyLLo
2015-12-05
Påminner mer om Saw 2 än Saw 3. Bättre än trean eftersom det inte bara är tortyrscener och förutsägbart, utan att man även får veta om Jigsaws bakgrund och motiv.
Tatty
2015-09-21
Lika bra som de andra första filmerna och även spännande. Gillade början skarpt av denna filmen. Lite mer spännande iaf.
filmfreak1
2015-05-04
Minns inte så mycket från första gången jag såg den. Nu en andra gång kan jag förstå varför. Riktigt menlös och tråkig, inte ens slutet funkade.
AlbinWesley
2015-04-08
Det börjar gå på tomgång, trots att handlingen komplicerar sig själv ganska smart gång på gång. Det överraskar inte längre...
2014-12-21
Egentligen har jag en stor avsky mot denna nya våldsvåg som finns inom skräckgenren där det visuella är det viktigaste. Hostelfilmerna avskyr jag med stort hat men när det kommer till Saw-filmerna så finns det en riktigt bra och intressant grundidè som fungerar och nu har gjort det i hela fyra filmer. Jag gillar att man här gör kopplingar till den andra filmen som jag gillar allra bäst. Jag tycker denna fjärde film är underhållande. 3+
DiMMUBoRGiR
2014-07-12
Otroligt innehållsfattig och storyn är helt förtappad. Dessutom plågsamma repliker, kass dialog och bara väldigt fånigt. En riktigt dålig film helt enkelt.
silvertrain
2013-09-23
En bra Saw-film till. Samma här hur de överdriver med blod och äckel, men historien är fortfarande intressant och spännande. Läskigt också att Jigsaws grymheter fortsätter trots att han dött.
Redwood
2013-08-27
Så tråkig att klockorna stannar.