2.2

Jigsaw

Döda kroppar börjar dyka upp över hela staden och allt pekar mot att det är John Kramer som varit i farten igen.

Originaltitel Jigsaw
Alternativ titel Saw 8, Saw VIII
Regissör Michael Spierig, Peter Spierig
Manus Pete Goldfinger, Josh Stolberg
Genre Kriminalare, Mysterium, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Matt Passmore, Tobin Bell, Callum Keith Rennie, Hannah Emily Anderson, Clé Bennett, Laura Vandervoort, Paul Braunstein, Mandela Van Peebles, Brittany Allen, Josiah Black, Edward Ruttle, Michael Boisvert, Sam Koules, Troy Feldman, Shaquan Lewis

molls
2019-12-22
Men sluta nu bara. Hur många kassa uppföljare går det att göra? Ett plus för att någon ändå hade lyckats tänka ut en ny twist.
Hanness
2019-08-24
Helt OK uppföljare.
2018-10-14
Det gick trots allt att mjölka ur ytterligare en liten tvist. Gillar man Saw i allmänhet är den här inte sämre än de andra, men att reboota serien med Jigsaw kändes fel då detta trots allt är just en uppföljare. Det underlättar stort om man har tidigare delar i hyfsat färskt minne. Aningens mindre blodigheter den här gången.
dafreakish
2018-09-18
En totalt onödig "reboot" av en sedan länge död franchise. Det är långt ifrån den sämsta filmen i serien men den upprepar allt det man sett förut och trots tidsavståndet till tidigare filmer så är storyn inte alls bättre. Waste of time and money.
Stiggy
2018-06-08
Att dem inte lägger av och gör dem här dumma uppföljarna.
myslas
2018-04-25
Det finns mycket här som är dumt och jag skulle aldrig få för mig att kalla filmen bra men den gick att se på utan att man blev förbannad i alla fall. Det är en rätt låg tröskel att ta sig över men det är ändå milsvid bättre än vad man sett i de senaste filmerna i den här serien.
Djason
2018-04-02
Onödig uppföljare. Absolut inget nytt under solen. Glad att jag undvek denna på bio. Svag 2:a.
Halofreak92swe
2018-03-01
Väldigt onödig uppföljare. De knöt ihop säcken riktit bra med sista filmen så denna hade inte behövt göras. Alldeles för mild dessutom.
ekneB
2018-01-27
inte särskillt övertygande även om jag faktiskt inte visste vem som var den skyldige in i det sista. Blev lurad av min egen logik och missade därför det uppenbara vem som var skurken. Har du inget bättre för dig så är det en film att slötitta på, men vänta dig inte att gå ifrån den med ett minne för livet för den kommer glömmas bort ganska snabbt
Hunter242
2018-01-23
En totalt onödig film. Den är endast gjord för att sälja på namnet till de hardcore fans som gillar Saw filmerna. Trista anordningar, för lite gore scener och trista karaktärer. För min del hade det räckt om Saw hade stannat vid första filmen för den är helt lysande.