1.5

Scary Movie 5

Om det lyckligt gifta paret Dan och Jody som just tagit hem sin nyfödda son Aidan från sjukhuset. Konstiga saker börjar ske i huset och snart även på Jodys jobb som balettdansös och Dans karriär som ap-forskare, de inser att de är förföljda av en demon.

Originaltitel Scary MoVie
Alternativ titel Scary Movie V
Regissör Malcolm D Lee
Manus David Zucker, Pat Proft
Genre Komedi, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Ashley Tisdale, Simon Rex, Erica Ash, Katt Williams, Terry Crews, Gracie Whitton, Charlie Sheen, Darrell Hammond, Tyler Posey, Lindsay Lohan, Snoop Dogg, Molly Shannon, Jerry O'Connell, Kate Walsh, Katrina Bowden, Heather Locklear, Sarah Hyland
Filmnummer 102046

2018-01-17
Totalt värdelös!! Sämsta i serien!!!
Tatty
2016-12-30
Lite kul men ändå seg och långtråkig.
Djason
2015-03-14
Tråkig kiss och bajshumor. Tror jag ryckte på mungipan 4 ggr eller så var det bara muskelryckningar.
amam
2015-03-14
Kändes som de verkligen bara snabbspolade genom filmen när de gjorde den. Hade ett par mindre ljusglimtar. Svag tvåa.
2015-01-07
Jag gick in med väldigt långa förväntningar på denna filmen. Hade förväntat mig att Charlie Sheen och Lindsay Lohan skulle ha huvudrollerna. Tack och lov är deras insatser små. Humorn är enkel med mycket slapstick men det fanns stunder då jag faktiskt skrattade och kunde uppskatta parodier av vissa filmer. Jag är förvånad över att filmen levererade så mycket av en sammanhängande storyline som den ändå gjorde. Tyckte Tisdale och Rex hade några bra stunder. 2+
Lotso
2014-07-12
I sin helhet en skit film rakt igenom. Det är samma skämt dem har kört på från starten och dem var inte ens roliga från början. Redigeringen är urusel och filmen är knappt en films speltid och spelas verkligen inte som en film. Även ifall du gillar dem andra filmerna är detta fortfarande en dålig film då det verkligen märks med kvalité vilken skillnad filmerna är. Men när inte ens original skådespelarna dyker upp eller vill vara med i filmen betyder det till och med var en skitfilm enligt dem. Sist men inte minst vad fan är det med den dumma titeln? Scary MoVie? Något av de sämsta där till och med Scre4m var lite mer kreativa.
Starlette
2014-06-08
Alltså herreguuuuud vad katastrofalt. Pinsam. Löjlig. Jag hade skämts ihjäl om jag varit med i denna.
Brouhaha
2014-05-21
Till skillnad från alla andra tycker jag faktiskt att de tidigare Scary Movie-filmerna har varit riktigt bra, men den här... En klar besvikelse. Kan hända att upplevelsen blev aningen lidande för att jag knappt sett några av de filmer som parodierades, men det var verkligen en svag produktion.
embr91
2014-05-20
Visst att förväntningarna var extremt låga, men jag stängde av efter 40 minuter när jag ändå hellre satt och kollade facebook än filmen.
dafreakish
2014-05-11
Det här skämtet till parodi lyckas i alla fall med en sak, det är den sämsta av de fem filmerna i serien. Det är dock en prestation man kanske inte ska skryta om. Värdelöst på precis alla sätt. Jag hatar den så till den grad att jag blev sugen på att söka upp samtliga inblandade och ge dem ett kok stryk, men ångrade mig då jag insåg att den här filmen inte förtjänar någon som helst uppmärksamhet.