2.1

Scener ur ett kändisskap

Äntligen är livet rättvist mot Linus Wahlgren. Eller, det är vad han tror i alla fall… Kulturjournalisten Görhan Hellström ska göra en dokumentär om honom och nu ska Sverige få se att Linus inte bara är den ”lille söte” i familjen Wahlgren, utan en riktig skådespelare.

Originaltitel Scener ur ett kändisskap
Alternativ titel Scenes from a Celebrity Life
Regissör Christopher Panov, Christian Eklöw
Manus Christopher Panov, Christian Eklöw
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Linus Wahlgren, Ola Forssmed, Görhan Hellström, Jonas Karlsson, Örjan Ramberg, Christina Schollin, Stina Ekblad, Elin Klinga, Jonas Malmsjö, Josephine Bornebusch, Mårten Klingberg, Pernilla Wahlgren, Måns Nathanaelsson, Tova Magnusson, Fredrik Dolk

Paramis
2021-05-05
Svag 2a, men Linus charm räddar mycket. Hundtricket va toppen!
KyLLo
2014-10-20
Kul att kändisarna bjuder på sig själva i den här fejkdokumentären. Enstaka småroliga scener, men det mesta känns som en skvallertidning. Betyget hamnar på gränsen mellan etta och tvåa.
Challenin
2013-12-05
Som utförande var det kanske inte den bästa film jag sett, men jag skrattade flera gånger!
Gigi1943
2013-10-17
Lite smårolig faktiskt och det är väl inget fel på familjen Wahlgren (fast dottern är inte en favorit).
filmfreak1
2013-02-07
Bra idé, men utförandet är inte bra och på tok för överdrivet. Finns dock ett par roliga scener och Linus gör en godkänd insats.
larox
2012-11-03
pinsamt dålig film trots en massa skickliga skådespelare! Föll på sitt eget grepp. Lågbudgetfilm, eller?
RunRiot
2012-01-15
Så mysig film på något sätt. Det är den otroliga överdriften som gör det hela så roligt. Jag älskar att Linus Wahlgren vågar göra narr av sig själv. Sen har jag väl mina fördomar mot dramatenskådisar och så vidare, men jag vet inte hur mycket som är "på riktigt" och vad som är ren överdrift när det gäller dom.
Henkke
2011-06-25
Jävligt trevlig faktiskt. Jonas Malmsjö är hysteriskt rolig.
ninja
2010-12-15
Kul idé och modigt av Wahlgren som är i bild 99% av speltiden och gör så gott han kan. Tyvärr räcker det inte riktigt och slutresultatet blir inte speciellt lyckat.
100tonvalspäck
2010-11-08
Mycket bättre än jag trodde. Gillar idén och fejkdokumentärgreppet är kul. Blir lite segt och tjatigt ibland (vi fattar att Linus är en "musikalfjolla" ganska fort) och lite väl löjliga detaljer drar också ner helheten (zorromasken fortfarande kvar t.ex). Men Linus spelar bättre än någonsin, Jonas Malmsjö är störtskön och vissa scener väldigt underhållande.