2.4

Scooby-Doo Kleopatras förbannelse

Arkeologen och spårhunden Velma befinner sig I Egypten för avtäckningsceremonin av Sphinxen, men upptäcker en gömd gravkammare som tillhör självaste Cleopatra. Gravkammaren har en förbannelse över sig, men det hindrar naturligtvis inte Scooby Doo och hans kumpaner från att ändå ta sig in. Bara för att träffa på en armé av zombies.

Originaltitel Scooby Doo in Where's My Mummy?
Alternativ titel Scooby Doo: var är mumierna?
Regissör Joe Sichta
Manus Joseph Barbera, Christopher Berkeley
Genre 2000-tal, Animerad, Äventyr, Familjefilm, Fantasy, Mysterium
Skådespelare Frank Welker (röst), Casey Kasem (röst), Mindy Cohn (röst), Grey DeLisle (röst)

2018-11-11
Jag är en Scooby-Doo- hatare!!!!
RadioSaga
2017-04-09
denna var mer av en besvikelse. Röstskådespeleriet gör inte heller sitt och denna film känns väldigt platt.
TheHorrorfan
2014-03-02
En utav de bättre Scooby Doo filmerna på senare år.
silvertrain
2014-01-09
En riktigt bra Scooby Doo-film. Tycker att det här är den bästa Scooby Doo-filmen som gjords förutom zombieön. Denna är riktigt rolig, intressant, häftig, spännande och även oförutsägbar. Är också intreserad av Egyptens historia så det var ju också en bonus till denna film. Hon den där tjejen som skulle sno skatten är det någon mer än jag som har tänkt på att hon är förbannat lik Lara Croft? Samma stil, samma metoder och även in princip samma utseende (förutom att hon är ljushårig). Lite kul att de har tagit med en sån karaktär eftersom jag gillar Lara Croft väldigt mycket. Hur som helst en riktigt bra film som jag varmt rekommenderar till hela familjen.

2012-08-31
Inget hjärta i filmen alls. Inte ens barnen jag såg den med uppskattade den.
WillyV
2012-05-16
Igen - varför tittar jag på sån här skit på Cartoon Network tillsammmans med barnen?
BROBJO
2011-06-11
Nja, gillar inte datoranimationen, de gamla filerna är bättre. Men ok iallafall
W.Andersson
2007-12-29
Gillar inte direkt upplösningen på filmen.. Hyfsat kul stundtals dock..
Raggarn
2006-12-07
inte riktigt samma anda som dom gamla filmerna men helt ok för min del