Scoop

En amerikansk journaliststudent i London snubblar över ett scoop och inleder ett förhållande med en inblandad aristokrat.

Originaltitel Scoop
Regissör Woody Allen
Manus Woody Allen
Genre Komedi, Fantasy, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Scarlett Johansson, Hugh Jackman, Woody Allen, Ian McShane, Romola Garai, Charles Dance, Kevin McNally, Julian Glover, Victoria Hamilton, Fenella Woolgar

Skapad 2019-12-18 av
Scoop är en trevlig och bitvis ganska spännande deckarkomedi av Woody Allen om en journaliststudent, Sondra Pransky (Scarlett Johansen), som får nys om sitt livs scoop av den mycket väl respektera...   Läs mer »

Jompalompier
2016-09-09
Underhållande men inte en av Allens bästa.
aantonn
2016-01-14
Jag älskar woody med i mina ögon är detta tyvärr en av woodys svagaste filmer. 2-
2015-09-05
En positiv överraskning, oväntat skojig och härlig film som fångar intresset direkt med sitt skojiga upplägg. När den kommer igång tappar den lite men håller ändå klassen hela vägen och förtjänar absolut en stabil trea. Scarlett Johansson och Woody Allen försöker lösa en mordgåta i en skruvad komedi med övernaturliga övertoner. Klart sevärd!
ASSFACE
2015-01-25
Trivsam film, Woody Allen-filmer är ju alltid skön underhållning. 3
lrenner
2014-12-31
2014-12-07
Detta var en riktig trevlig filmupplevelse där Woody Allen har fått ihop en lättsam och humoristisk berättelse i härlig engelska miljö. Valet av Scarlett Johansson och Hugh Jackman är också en riktig fullträff. Deras samspel är riktigt bra. Sedan gillar jag när Woody Allen själv är med i sina filmer med sitt snabbbabblande. Trevligt! 4-
Dele
2014-06-05
Woody är ju duktig, och lyckas blåsa liv även i en sådan här lättsam komisk bagatell. En ganska trevlig och underhållande stund, om än inget mer.
AddeColciago
2012-12-16
"I see the glass half full, but of poison". Nästan otroligt hur slapp han är här, Woody. Nåja.
johannorlund
2012-11-18
Vrickad historia som klarar 3:an tack vare Allens härliga hysteri! Mysig, på nåt sätt.
NtoNW
2012-07-18
En lättviktig Woody Allen. Ingenting som kommer att fastna nån längre tid. Men trevlig för stunden.