3.3

Scorpio Rising

Klassisk undergroundfilm om ett homosexuellt MC-gäng som dyrkar styrka, Marlon Brando och Satan.

Originaltitel Scorpio Rising

2017-08-26
Skräp.
Ful_fisk
2015-09-30
Kultklassisk experimentfilm som förändrade filmhistorien med sitt banbrytande användande av samtida popmusik och kontroversiella bilder av sex och nakenhet, i ett löst sammanhängt bildkollage över ett bisarrt motorcykelgäng. Säreget, spännande och fascinerande. Soundtracket är magiskt.

2014-10-29
+3. Kul musikk og kule "knuttar".
Taandborste
2014-05-28
Känns både som ett förlöjligande och en hyllning på något sätt.
Tonti
2014-03-14
Den här gillar jag. En slags märklig blandning av ett romantiserande tonfall och ett ganska hemskt innehåll. Fantastisk musik.
Taliah
2013-11-11
Man kan verkligen se hur John Waters inspirerats av Kenneth Anger när det gäller klippning och användandet av musik.
haajen
2013-08-06
Superb film, späckad med symbolism och fantastisk musik. Hela filmen är ett spännande bildflöde där åskådaren själv får forma sig en uppfattning vad Anger vill uttrycka. Fascinerande och oändligt inflytelserik.
Ehrmann
2013-07-10
Älskar scenen där Jesus vänder sig om och irriterad tittar på kalabaliken. Såg nog en dålig kopia av filmen, för många gånger hade jag svårt att se vad f*n som pågick. Annars intressant.
Noseman2005
2011-11-18
Jag och Kenneth talar nog inte samma språk...

2011-09-16
Tja, jag gillar musiken och filmen växer faktiskt en hel del.