Scorpion King 5 - Book Of Souls

Scorpion King återvänder för ett klassiskt äventyr i den senaste actionspäckade filmen i detta franchise. I det antika Egypten upptäcker en ond krigsherre, Nebserek (Peter Mensah), ett förbannat svärd som gör den som bär det mäktigare för varje själ det skördar. Fast besluten att förhindra att hans makt växer slår sig Scorpion King (Zach McGowan) samman med den nubiska prinsessan Tala (Pearl Thusi), en mystisk kvinna, Amina, med en magisk och tragisk hemlighet och hennes väktare för att finna det enda som kan besegra Nebserek: the Book of Souls.

Originaltitel The Scorpion King: Book of Souls
Regissör Don Michael Paul
Manus David Alton Hedges, Frank DeJohn
Genre 2010-tal
Skådespelare Zach McGowan, Nathan Jones, Peter Mensah, Katy Louise Saunders, Mayling Ng, Pearl Thusi, Howard Charles, Inge Beckmann, Stephanie Schildknecht, Peter Jessop, Rizelle Januk, Tuks Tad Lungu, David Casper Smith, Matthew Van Leeve

StureStenhög
2021-10-08
Det är ju en filmserie det här också. Vissa av de tidigare filmerna har varit bättre än den här, och vissa har varit sämre. Ambitionsnivån är låg som satan, men den lyckas väl därför också helt okej med att uppnå den. Det är ett hyfsat persongalleri och en hyfsat sammanhängande story med ungefär de hållpunkter man förväntar sig. Det finns förstås ingen anledning att se det här, men jag har lagt tid på betydligt sämre
Robkiller
2019-07-23
Egentligen rätt risig, men lite barbar-action är svårt att helt misslyckas med.