2.8

Scottys sommar

Nyinflyttade Scotty får vara med i killaget i baseball och får höra talas om mysteriet med den underliga figur som sägs bo bortom vänsterfältets staket.

Originaltitel The Sandlot
Alternativ titel The Sandlot Kids, The Kids
Regissör David M Evans
Manus David M Evans, Robert Gunter
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Tom Guiry, Mike Vitar, Patrick Renna, Denis Leary, Karen Allen, James Earl Jones, Marley Shelton
Filmnummer 2038

Powha
2018-08-19
Rekommenderad av Michael Cera.
2016-10-23
Det här var en av favoriterna när man var grabb! Tyckte den var hur bra som helst! Skulle gärna se om den!
2015-02-09
Amerikanska nostalgifilmer av den här typen är lite speciella. På gott och ont.
2014-11-15
Detta är en härlig barn- och ungdomsfilm som jag minns med härliga minnen. Den skiljer sig lite från de flesta filmer där ett gäng ungdomar ska vinna den stora matchen och ta hem pokalen. Här handlar det istället om baseboll som en viktig del av deras liv och den härliga vänskap och fantastiska äventyr som det innebär att ha bra vänner.
Lotso
2014-07-05
I sin helhet är detta en spontan klassiker. Filmen visar en sommar för nio unga barn som bara vill ha skoj med att spela baseboll. Filmen är simpel, välskriven, humoristisk och betraktar barnen som barn. Denna rekommenderar jag för alla!
Kubrick
2012-09-25
Inte sett som barn, såg den nu som vuxen. Börjar bra och mysigt nostalgiskt, tråkar ur och blir bara löjlig och ointressant.
Xenox
2012-06-23
Jag älskade också den här filmen när jag var liten. Väldigt underhållande film som har det där lilla extra.
ziferN
2012-01-28
Helt klart mysig, charmig och underhållande med en liten söt story. Det finns inte så mycket att klaga på eftersom filmens jobb är att underhålla och det tycker jag att den lyckades bra med, jag kan dock tänka mig att jag skulle älska denna som liten. Helt ok tidsfördriv!
Rune2000
2011-07-02
Charmig och nostalgisk återblick av barndomen precis när den är som mest underhållande. Filmen kan dock bli lite väl stereotyp på sina håll, men det är ingenting som stör mig.
EricSini
2010-09-13
Så den hette verkligen "Scottys Sommar" på svenska. Herregud som jag letat efter den. Visste inte ens vad org. titeln var (som med många andra filmer man såg som barn). "it was.. Baby something...." "BAAAAAAAABE RUUUUUUUUUUTH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" haha