2.5

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse

Tre scouter, tillika barndomsvänner, slår sig samman med en stentuff servitris för att bli världens mest otippade superhjältar. När deras fridfulla stad blir invaderad av zombies blir de tvungna att kämpa för det största av alla scoutmärken och sätta sina färdigheter på prov för att rädda mänskligheten från de odöda.

Originaltitel Scouts Guide to the Zombie Apocalypse
Regissör Christopher Landon (II)
Manus Christopher Landon (II), Emi Mochizuki, Carrie Lee Wilson
Genre 2010-tal, Komedi, Skräck
Skådespelare Tye Sheridan, Logan Miller (I), Joey Morgan, Sarah Dumont, David Koechner, Halston Sage, Patrick Schwarzenegger, Niki Koss, Hiram A Murray, Cloris Leachman, Lukas Gage, Blake Anderson, Theo Kypri, Drew Droege, Elle Evans

silvertrain
2018-11-04
En underhållande zombiekomedi. Är rolig såväl som läskig på sina ställen. Skådespelarna gör också bra ifrån sig. Kan ses mer än en gång.
per_automatik
2018-10-01
Underhållande :)
Robkiller
2018-01-20
Skämtsam zombiefilm för ungdomar. Humorn är på så låg nivå att det aldrig blir kul överhuvudtaget... med det sagt så är det inte helt värdelöst heller...
yrkeschaufföre
2016-11-29
Inte min typ av film men den är ändå ganska underhållande, en stark tvåa.
FUR
2016-10-02
så dåligt att den nästan blir bra lol
ekneB
2016-06-05
Nice!
Engravadlax
2016-04-16
Bra larv, som något Jonah Hill & Co. hade kunnat göra för 10 år sedan.
Vasp
2016-04-05
note to self: In the zombie apocalypse find some Scouts. Filmen var episk. Jag skulle typ kunna sätta en femma men en fyra känns mer rättvist så att säga.
TheHorrorfan
2016-02-03
Något bland det mest överraskande jag någonsin har sett. Första 10 minuterna så tänkte jag för mig själv "Vad är det här för skit?". Efter det så blir den bara bättre och bättre. Snuddar faktiskt på en 5a, men det skulle vara lite för generöst känner jag, men den är inte långtifrån. Stark 4a.
Lotso
2016-01-31
I sin helhet är detta en produkt för tiden, och 10år försenat vill jag även tillägga. Jag börjar bli trött att zombiegenren inte försöker med något nytt. Det är samma gamla visa de senaste tiden. Antingen gör man det hippt och lägger till raunchy komedi och försöker sälja det till personer i puberteten. Filmen är förutsägbar och kliché. Med irriterande och outhärdliga karaktärer och en humor som jag är chockad över vilken låg nivå den ligger på. Kiss och bajs skämt är den nivån filmen lägger ribban på. Samt en rejäl plot-hole med hur hela denna invasionen började och hur en hel stad kunde bli infekterad på mindre än 12 timmar genom fyra zombies. Trots evakuering och militär som tydligen hann vara i staden och evakuera de som inte blivit infekterade, utan att någon av våra huvudpersoner märker något. Jag vet det är i en skog, men nog fasen hade man hört en militär evakuering. Jag förväntade mig inte mycket, men så här dåligt var faktiskt lite chockande. Jag menar titeln i sig är ju en produkt i sig som bara skriker meme eller tumblr, och det är där den hör hemma.