2.6

Scrapbook

Clara hålls fängslad av Leonard, som har en klippbok med bilder och information om hans tidigare offer. Clara utnyttjas samt förnedras av Leonard och hon kommer underfund med att hennes enda chans att överleva är genom att manipulera klippboken.

Originaltitel Scrapbook
Regissör Eric Stanze
Manus Tommy Biondo
Genre Thriller, Skräck, Drama, 2000-tal
Skådespelare Emily Haack, Tommy Biondo, Todd Tevlin, Elizabeth Hammock

Docklands
2015-12-16
Trevlig familjefilm som fick alla att skratta gott. Eller inte. Det här är mörkt, äkta skitigt och brutalt på ett billigt sätt. Lämnar faux-elementen tillräckligt mycket för att göra den halvt rumsren, men ändå lite pinsamt rå. Det är nästan precis så här jag vill ha det.
zonk
2015-10-14
Har man inte budget så lever man på idé och talang, och här blir det plågsamt tydligt att dessa är betydligt större bristvaror än pengar. Och då ser det ändå ut som att det är inspelat med en potatis, och ljudet skorrar totalt när nån skriker. Folk skriker fö precis hela tiden. Verkligen svår att se klart.
AlbertSpica
2015-02-13
Skitigt och brutalt, gillade den betydligt mer än vad jag hade väntat mig. Känns inte som en Stanze film utan mer som Fred Vogel möter Bill Zebub eller något liknande. Betyget pendlade mellan en 3:a och en 4:a hela tiden men det får bli det sistnämnda,främst för skådisarna, inte för att de övertygar med sina lines hela tiden utanför att de pallade och ställde upp på det nakna våldet och förnedringen (speciellt Emily Haack) för antagligen ca 0 kronor. Hedersvärt, vart hittar man såna?
2011-12-15
Visst brister i såväl teknik som hantverk, men det är av underordnad betydelse. Bitvis är det faktiskt till filmens fördel. Obehagligt och stil- och stämningsmässigt helgjutet. (10/15)
peterclash
2010-12-21
Håller med Christofer, kunde blivit mycket bättre om den varit mer trovärdig.
2009-05-21
Obehaglig, brutal och enormt utlämnande film som sitter som en slägga i skrevet. Ett efter omständigheterna enormt bra hantverk, och det är endast vid ett fåtal tillfällen som realismen naggas lite i kanten. Grymt soundtrack! (10+/15)
Christofer
2008-11-09
Brutal, smutsig och naken. Synd att hela produktionen är så B, annars hade det kunnat bli rätt bra. Jag orkade se hela, men det blev ju aldrig särskilt intressant tyvärr. Samma sak i 90 minuter blir till slut långtråkigt.
lordsweden
2008-10-09
Ett mästerverk! RÅ, SKITIG, VIDRIG OCH REALISM! Starkt skådespel av Emily Haack och Tommy Biondo. Rekommenderas kanske inte till alla, men till dom som älskar extrem film.!
benoit
2007-01-25
En väldigt mentalt jobbig film att bevittna, mest för de väldigt brutala händelser som den tillfångatagna kvinnan råkar ut för. Nästan så man höjer ett varningens finger om denna film
filmmange
2006-09-26
Inget annat än en hemmagjord hård-porrfilm. Visst har den en bra och intresant handling, men den fokuserar nästan enbart på närbilder på sex. Inget att se. Och ni som tror det är en skräckfilm har helt och hållet fel.