1.7

Scream 3

Utspelas i Hollywood under inspelningen av "Stab 3 - Return to Woodsboro", en thriller som ställer nya frågor om de händelser som skrämde en hel stad - och fortsätter att skrämma Sidney Prescott. Hon har tagit sin tillflykt till ett avlägset beläget hus i norra Kalifornien.

Originaltitel Scream 3
Regissör Wes Craven
Manus Ehren Kruger
Genre Skräck, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Neve Campbell, David Arquette, Courteney Cox, Patrick Dempsey, Scott Foley, Liev Schreiber, Parker Posey, Emily Mortimer, Deon Richmond, Matt Keeslar, Jenny McCarthy, Lance Henriksen, Jamie Kennedy, Carrie Fisher, Kelly Rutherford, Lynn McRee, Josh Pais, Patrick Warburton, Heather Matarazzo, Roger Jackson (röst)

Skapad 2019-11-10 av Rollywood
Här kommer den avslutande delen inom Scream- trilogin. Det har gått en tid sedan Sidney (Neve Campbell) gick på College och hon har nu lämnat civilisationen och flyttat till en hemlig ort uppe i b...   Läs mer »

Zingostar
2021-09-08
Den sämre av de tre original Scream-filmerna. Men fortfarande en skräck/thrillerfilm som är bättre än mycket annat i samma kategori.
AngelsDiary
2018-03-13
Kändes som ett trött framtvingat slut.
päronanton
2017-08-28
Även fast det är mycket upprepning så tycker jag denna är underhållande, den ger spänning! Den får en trea utav mig, också för att Scream är klassiker!
yrkeschaufföre
2017-04-08
Inget nytt här men det funkar ju ändå. Jag undrar om jag sett den sen den kom?
2016-10-20
Jag såg den här på VHS ett par gånger under början av 00-talet och då tyckte jag den var vedervärdig. Igår kväll bestämde jag mig dock för att se om filmen och den är faktiskt betydligt bättre än jag mindes att den var. Jag kan faktiskt inte begripa hur jag kunde tycka att den här filmen var dålig när jag såg den första gången, för den är faktiskt inte dålig. Skådespelarna gör väldigt bra ifrån och filmen är väldigt spännande och oförutsägbar. Det händer en hel del oväntade saker.

2016-07-04
"Don´t fuck with the original!" är en skräckfilmsregel som vissa följer och vissa inte. Men kunde tro att metaskräckisarnas metaskräckis skulle göra just det? Scream-serien fick dock viss revansch med Scream 4. Även tv-serien Scream har lyckats ha glimten i ögat och är därmed - enligt mig - bättre än både Scream 2 och Scream 3.
Ful_fisk
2015-12-30
Hehe, skojigt även en tredje gång. Läskigt? Knappast, men det efterfrågade jag inte heller.
Fläskkäft
2015-02-24
Den första delen är en skön hyllning till de skräckfilmerna man växte upp med inbakat i ett fyndigt, roligt manus, del två är väl egentligen mera av samma. Jag saknar Kevin Williamsons fyndiga manus även om den som ersatte honom här gjorde ett okej jobb. Det grävs djupare i historien kring Sidneys mamma och här borde vi fått den slutgiltiga upplösningen. Som skräckfilm är den ju väldigt light och skrämmer mig inte det minsta men jag gillar karaktärerna och tempot är högt. Vi bjuds även på några roliga cameos. Visst lite upprepning från de tidigare delarna och svagast av de första tre filmerna men det räcker ändå till en svag trea tycker jag. 2011 släpptes del 4 i serien och man ska ju elda medans järnet är varmt brukar man ju säga, den filmen var verkligen onödig och inget vidare.
Korben_Dallas
2015-01-20
Jag fattade typ inget och jag har ändå sett de andra. Men de var ju some time ago men ändå så vill jag kunna fatta. Fast jag brukar inte förstå mig på amerikanska filmer, är väl för tydligt och jag söker alltid under ytan. Helt ok ändå.
2014-10-26
Sämre än 1:an men bättre än 2:an. Här får man upplösningen och svar på frågor man haft sedan 1:an. Härliga skådespelare som jag älskar. Nytillskottet Parker Posey är alltid bra. 4-