2.7

Scrooged - spökenas hämnd

När andra förbereder sig inför julfirandet, går den högljudde Cross fram som en ångvält för att öka företagets vinst. Men en dag får han sitt straff, tre spökklädda figurer hälsar på.

Originaltitel Scrooged
Regissör Richard Donner
Manus Michael O'Donoghue, Mitch Glazer
Genre Drama, Komedi, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Bill Murray, Karen Allen, John Glover, John Forsythe, Alfre Woodard, Carol Kane, Robert Mitchum, Bobcat Goldthwait, David Johansen, Michael J Pollard

Mr.Chance
2019-12-24
Var det här kul på 80-talet? Filmens första fem minuter hade någon rolig replik av Murray, men i övrigt: tramsigt, hysteriskt, olidligt.
vonadel
2018-12-25
Ännu en julfilm. Denna gång en klassiker från 80-talet. Tveksam till att jag sett den sen det begav sig. Vill dock minnas att jag tyckte den var lite bättre då. Men, den har ändå sin charm, och jag tillhör ju dem som gillar good ol' Billy. 6/10
Eldritch
2018-12-20
Ganska lökig
Dream
2018-11-24
Murray är som Murray är och gillar man inte Bill Murray gillar man troligtvis inte filmen! För min del är detta sevärt i alla fall. Betyg 3.
2018-11-24
Modern tolkning av Dickens förklädd till hysterisk 80-tals komedi - eller The Bill Murray Show. Här finns några roliga scener, men den dränks lika fort av en gapig dialog och extra allt vad gäller effektsökeri. Murray tilläts antagligen härja fritt och improvisera under inspelningen?
larsen1976
2016-12-26
4:a menar jag
larsen1976
2016-12-26
Bill Murray är underbar.. storyn så där, men förtjänar likväl fortarande en 2:A
wasteoftime
2016-11-20
Näe, det här var då ingen höjdare. Olidligt tråkig i långa partier, även om vissa saker var kul kändes den ibland oändligt lång. Jag önskar mest att jag hade gjort vad som helst, förutom att valt att se den här filmen, faktiskt. Sista 20 när upplösningen drar igång blir det lite bättre, men desto ostigare istället, givetvis. 14.0 på SH-skalan och en kall kår genom kroppen.

2016-11-05
Un nombre mejor es: Bill Murray Show
2016-10-21
Klockren parodi på Charles Dickens klassiska julsaga! Bill Murray gör en av sina bästa roller!