1.9

Se upp igen blindstyre!

När en blind leder en blind kan vad som helst hända. Och det är ungefär vad som sker när stans värsta skojare blir övervakare åt stans värsta lögnare.

Originaltitel Another You
Regissör Maurice Phillips
Manus Ziggy Steinberg
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Gene Wilder, Richard Pryor, Mercedes Ruehl, Stephen Lang, Vanessa L Williams, Kevin Pollak, Phil Rubenstein, Peter Michael Goetz, Billy Beck, Jerry Houser, Craig Richard Nelson

2014-12-09
Gene Wilder och Richard Pryor är lysande tillsammans oavsett film och deras samspel är underbart. Tyvärr finns det inte så mycket liv i denna films manus och det finns brister speciellt på det komiska området. Nu när jag har sett om så lägger man också märke till att Pryors MS inte går att dölja. Samspelet mellan Pryor och Wilder lyfter filmen. 2+
ClintanTheKing
2013-12-01
Nja, så dålig så den blir rolig vissa stunder men jag gillar dessa två herrar i samma film. Dock så är ju "Hör upp, blindstyre" klart bättre.

2010-06-11
Det namnet lurade mig iaf. Köpte den i hopp om att det var 2an. Men det var ju en 2a iaf ;)
zzonsen
2009-12-10
världens sämsta namnöversättning, detta är inte en 2:a till hör upp blindstyre, men i sverige fick den det namnet i förhoppning att den skulle sälja bättre.
Totenkopf
2009-09-20
Tyvärr inte alls lika kul som ettan.
HippiePatrik
2007-12-30
men wtf! De är ju inte blinda och döva längre de är ju bara korkade och efterblivna!
Ihsahn
2007-11-15
Sorgligt avslut på Pryors karriär...
Killestocktown
2007-09-08
Såå dålig!!
Gobo
2007-01-29
Inte riktigt lika värd som ettan höhö höhö
Josefboren
2006-06-04