1.6

Sea Beast

I en fiskeby vid Cedar Bay ligger skräcken i vattnet och nu har den stigit till ytan. sökandes efter något mer aptitligt att äta: människor. En kapten och en marinbiolog måste utkämpa en skräckinjagande strid mot denna varelse så att inte mänskligheten utrotas.

Originaltitel Troglodyte
Alternativ titel The Sea Beast
Regissör Paul Ziller
Manus Paul Ziller
Genre 2000-tal, Science Fiction
Skådespelare Miriam McDonald, Corin Nemec, Daniel Wisler, Gary Hudson, Christie Laing

2014-08-26
Inte så värdelös som man först kan tro. Sedvanlig lågbudget med en del risiga effekter, men med ett bra driv och hyfsade skådisar. Med bättre animeringar kunde det blivit riktigt underhållande.
Robkiller
2013-01-27
Väldigt lågbudget monsterfilm från SyFy som dock håller intresset uppe, samt har hyfsad musik och helt ok skådespelare för någonting sånt här... sedan finns det väl inte direkt något bra med detta, men när det är "murlocs" som kommer upp ur vattnet och attackerar folk kan det ju vara lite intressant i alla fall. Har definitivt sett sämre liknande filmer
CinemaniaC
2012-05-12
Det enda av värde här, förutom att man får njuta av härligt B-filmseskapism, var Chuck Cirinos filmmusik som då ändå var långt ifrån hans bästa.
Totenkopf
2010-09-13
Inte riktigt så illa som man först befarade, hyfsat godkänd faktiskt.
Amour
2009-07-20
Kunde ha varit en mycket bättre film om man lagt ut lite pengar på animeringarna.