Sea of Love

Kriminalaren Keller ska tillsammans med sin kollega utreda en rad seriemord. Keller, som inte kommit över att hans fru lämnade honom för en yngre man, blir i jakten på seriemördaren förälskad i Helen, en av de misstänkta.

Originaltitel Sea of Love
Regissör Harold Becker
Manus Richard Price
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 80-tal
Skådespelare Al Pacino, Ellen Barkin, John Goodman, Michael Rooker, William Hickey, Richard Jenkins, Paul Calderon, John Spencer, Christine Estabrook, Barbara Baxley, Samuel L Jackson

karlmats
2019-10-21
Lite dammig har den nog blivit på de här 30 åren. Pacino känns lite sliten men det kanske aldrig var meningen att han skulle vara en supercop som gör allting rätt heller. Handlingen är ganska rättfram och förutsägbar och det är svårt att riktigt hålla på Pacinos karaktär men det var ju iaf lite kul att se honom gå på en massa dejter i rad i tjänsten. Lite drag av Basic Instict men det är ändå en film som gjorde i princip allt bättre. Samtidigt är det inget fel med den här, den känns bara lite överskattad. En ganska stark 2a ändå, den håller intresset uppe hela vägen utan några direkta toppar.
picklessmulan
2019-08-03
Tyvärr inte så bra som jag väntade mig

2017-05-22
Den här filmen är underskattad!
MrLawrence
2017-04-05
Bra erotisk thriller! Håller balansen väl mellan spänning och romans och håller sig mer trovärdig än många andra filmer i samma genre.
RustyFilm
2016-12-10
En thriller som inte når några högre höjder kvalitetsmässigt, detta trots skådisar som Al Pacino och Ellen Barkin. Sea of love: en bra låt men en mindre bra film.
sawa
2016-11-09
Inte så särdeles spännande, men bra ändå.
2016-10-28
Väldigt spännande film med väldigt bra skådespelare! Gillar kemin mellan Pacino och Goodman!
Dutch
2016-07-26
Al lirar en underbart sleten polis.
2016-06-01
Pacino kör ut sitt register och New Yorks då fortfarande lite slitna Manhattan funkar som en perfekt kuliss. Halvdan thrillerintrig och småporriga sidospår.
Gigi1943
2014-12-10
Trots att det bara är nån vecka sen jag såg den så minns jag absolut ingenting av handlingen (men så ser jag ju också minst 2-3 filmer per dag). Jag har dock skrivit "skön låt" i mina anteckningar!