Seance

Satou Junko har psykiska krafter och vill inget hellre än att hennes förmågor ska föra henne in i rampljuset. Polisen kontaktar henne angående en kidnappad flicka och plötsligt har hon chansen.

Originaltitel Korei
Alternativ titel Ko-rei
Regissör Kiyoshi Kurosawa
Manus Tetsuya Onishi, Kiyoshi Kurosawa
Genre Drama, Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ren Ôsugi, Shô Aikawa, Kôji Yakusho, Haruhiko Katô, Ittoku Kishibe, Jun Fubuki, Tsuyoshi Kusanagi, Kitarô, Hikari Ishida

2011-11-16
Jag har sagt det förr men Kiyoshi-san kan verkligen göra filmer med schysst stämning och så även denna. Dessutom medverkar tre stycken av mina japanska favvos i rollistan och det är en riktigt bra film - jag kan förstå folk som tycker den är seg men själv tycker jag att tempot är alldeles lagom. stark 3a på gräns till 4a
elis
2005-07-23
Skön stämning och bra skådisar.
Seltsam
2005-07-05
blek för att vara kuroswa men ändå kompetent historiebrättande. För kurosawa-fans eftersom den är konsekent vad beträffar hans estetik, men för andra är den nog mest seg.
mugabe
2005-06-22
Javars.
Blärkan
2004-05-23
En skräckfilm vars huvudsakliga syfte inte är att skrämmas är något originellt enligt mig iaf.
Blärkan
2004-04-27
Originell är den om något... men inte så överdrivet bra. Kurosawa har gjort betydligt bättre.
MartinL
2004-04-24
Kiyoshi's bästa hittills. Inget orginellt med det funkar.
Gustavo99
2003-12-09