3.1

Searching

Efter att hans sextonåriga dotter försvunnit bryter sig David in i sin dotters laptop för att söka efter ledtrådar.

Originaltitel Searching
Regissör Aneesh Chaganty
Manus Aneesh Chaganty, Sev Ohanian
Genre Drama, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare John Cho, Michelle La, Debra Messing, Joseph Lee (I), Sara Sohn, Steven Michael Eich, Ric Sarabia, Briana McLean, Connor McRaith, Kya Dawn Lau, Megan Liu, Alex Jayne Go

2020-02-08
Idén funkar bra, och stämningen funkar hyfsat den också... tills det börjar dra ihop sig och precis allt faller som ett korthus. (6/15)
HerrNenne
2020-01-12
Det är ju inget nytt i storyn, men dom lyckas verkligen med hur dom väljer att berätta det. Risken är stor att det blir tradigt, men här sitter man fångad från start till mål trots en ganska ointressant historia.
best_jeppe
2019-12-10
Började intressant men blev klyschigare och klyschigare ju längre den pågick. I slutändan blev det lite töntigt. Men likväl en hyfsat underhållande film. Svag 3a.
annihilat0r
2019-09-15
Spännande film med en nytänkande regi.
PeterTheW
2019-06-22
Den här var ju helt fantastisk!
dafreakish
2019-04-27
Välspelat och ovanligt berättat (har gjorts förut men sämre). Men framför allt är det spännande. Cho imponerar.
Djason
2019-04-03
I början var jag skeptiskt till konceptet i filmen men det tar sig ju längre man tittar. Intressant twist som fick mig. John Cho är bra i en roll som jag inte brukar se honom i.
Hanness
2019-02-07
Skapligt.
haajen
2019-02-03
Välgjord och kul att se med ett snårigt mysterium som rymmer en del twists. Dock inget som lämnar några djupare spår. Stark 3:a
Engravadlax
2018-12-28
Skevt att någon kör Windows XP 2017, men inte lika skevt som vlogging är och alltid kommer att vara. Filmen börjar ok, men berättandet vacklar i sista akten. En bättre skärmfilm är The Den, 2013; hybriden Cam från i år var också riktigt bra.