3.1

Searching

Efter att hans sextonåriga dotter försvunnit bryter sig David in i sin dotters laptop för att söka efter ledtrådar.

Originaltitel Searching
Regissör Aneesh Chaganty
Manus Aneesh Chaganty, Sev Ohanian
Genre Drama, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare John Cho, Michelle La, Debra Messing, Joseph Lee (I), Sara Sohn, Steven Michael Eich, Ric Sarabia, Briana McLean, Connor McRaith, Kya Dawn Lau, Megan Liu, Alex Jayne Go

annihilat0r
2019-09-15
Spännande film med en nytänkande regi.
PeterTheW
2019-06-22
Den här var ju helt fantastisk!
dafreakish
2019-04-27
Välspelat och ovanligt berättat (har gjorts förut men sämre). Men framför allt är det spännande. Cho imponerar.
Djason
2019-04-03
I början var jag skeptiskt till konceptet i filmen men det tar sig ju längre man tittar. Intressant twist som fick mig. John Cho är bra i en roll som jag inte brukar se honom i.
Hanness
2019-02-07
Skapligt.
haajen
2019-02-03
Välgjord och kul att se med ett snårigt mysterium som rymmer en del twists. Dock inget som lämnar några djupare spår. Stark 3:a
Engravadlax
2018-12-28
Skevt att någon kör Windows XP 2017, men inte lika skevt som vlogging är och alltid kommer att vara. Filmen börjar ok, men berättandet vacklar i sista akten. En bättre skärmfilm är The Den, 2013; hybriden Cam från i år var också riktigt bra.
Christofer
2018-12-27
11/12: Annorlunda upplägg. Trodde inte det skulle vara något vidare men det tog sig och blev rätt intressant i slutändan faktiskt.
setterwall
2018-12-26
Gillar konceptet men det hade varit än mer fräckt om de hade bytt till en mer traditionell berättarstil när Fadern för första gången ger sig iväg till sjön. Hade varit ett ypperligt tillfälle att skifta från ett stationärt berättande med rörliga bilder från internet till att gå till "live" berättande. Som film får den en svag fyra pga det innovativa sättet att berätta och att de lyckas hålla det levande filmen ut. Tycker ändå att det i längden blir halvt som halvt skitnödigt. Ett skifte i berättarstilen halvvägs och et hade kunnat bli en briljant film!
Qus
2018-12-23