1.8

Second in Command

Sam Keenan hinner knappt tillträda som militärattaché vid amerikanska ambassaden i Moldavien innan oroligheter bryter ut i landet. Den nyvalde presidenten tar sin tillflykt till ambassaden och allt som står mellan honom och rebellerna.

Originaltitel Second in Command
Regissör Simon Fellows
Manus David L Corley, Jonathan Bowers, Jayson Rothwell
Genre Action, Thriller, Krig, 2000-tal
Skådespelare Jean-Claude Van Damme, Julie Cox, William Tapley, Alan Mckenna, Razaaq Adoti, Velibor Topic, Warren Derosa, Ian Virgo, Serban Celea

Skapad 2009-03-28 av Rollywood
Från manusförfattaren till X2 (2003) och Superman Returns (2006) kommer en seg action med Jean-Claude Van Damme som hårdkokt marinsoldat. Det råder oro i Moldavien och de kommunistiska rebellerna...   Läs mer »

2017-07-02
En brungrå sörja och lätt en av van dammes sämsta alster. En del action, men tråkigt gjord.
Raimo_1985
2016-12-02
Nä, den här hade ingenting verkligen, ingenting. Mycket action, men menlöst.
Robkiller
2014-04-01
Amerikaner belägrade på en ambassad i något öststatsland under en revolution... risig handling och dialog. Riktigt usel regi och klippning med onödiga slowmotion-effekter i varenda actionscen.. och en vanDamme som mest verkar strunta i det här, trots det är han väl fortfarande den mest framträdande skådisen och det ger inte direkt något bra intryck...
RichardEk
2013-07-21
Jean-Claude säkrar demokratin i något fiktivt land i forna Sovjetunionen. Förutom några bra vändningar i handlingen är detta en ganska ordinär belägringshistoria med en måttligt engagerad Van Damme i huvudrollen.
Rune2000
2013-05-07
Överraskande och ganska underhållande film som tyvärr tappar lite pga av sin låga budget.

2011-10-12
Pga usel inledning en etta - annars helt ok ströaction.
dudson
2010-09-11
En budjet på 3dollar känns det som...:(

2010-05-27
Trött lågbudget pang-pang film. Jag saknar slowmotion- fighterna från dammes filmer från förr. Det här hade ändå kunnat bli bra ; den äcklige skalliga skurken i början med intillsittande ögon, hade definivt kunnat utnyttjas mkt bättre. Filmens enda sevärdhet.
snowman01
2009-11-27
Åh jösses vad dåligt skådespeleri, kändes kasst tom i Van Damme standard.

2009-07-09
Van Damme gör så gott han kan, men här räcker det inte riktigt till. Budgeten tar liksom slut halvvägs och många märkliga luckor infinner sig. Stackars Janne.