3.4

Secret

Jay börjar som pianoelev på konstskolan Tamkang Secondary School; vid sin ankomst hör och följer han tonerna från ett piano och träffar då den annorlunda Rain. Tycke uppstår och de båda börjar träffas.

Originaltitel Bu neng shuo de. mi mi
Regissör Jay Chou

2018-01-18
En fin o mysig film.
soilheart
2014-01-26
Åh vad svårt att sätta betyg på den här. En allmänt trevlig upplevelse som tyvärr försämras av en förutsägbar story och lite knackiga sista minuter. Pendlar mellan tre och fyra.
2011-08-20
En film i tre delar, där den första halvtimmen bjuder på ett romantiskt möte och en underbar musikupplevelse. Den andra halvtimmen är mer av en transportsträcka man måste ta sig igenom och det var ögonblick här som jag faktiskt tänkte stänga av filmen. Men sen händer någonting och filmen får en helt ny (oanad) dimension. Början och slutet lyfter filmen till en i helhet faktiskt ganska trivsam upplevelse. Mysig, romantisk, sorglig och med fantastisk musik rakt igenom.
HerrNenne
2011-06-28
Inte bra alls, fram till avslutningskonserten. Innan dess är det tråkigt, styltigt och med en massa "coolt" pianospel som man faktiskt tröttnar snabbt på. men efter det vänder det, och blir faktiskt ganska bra till slut.
foppa99
2011-06-22
romantisk o vackert värre!!
SandraSweden
2010-02-24
Ett mästervärk! Älskar filmen, och Jay Chou för den delen. Handlingen var awesome, vändningen var helt otrolig och musiken var bäst!
k1ngk0ng
2010-02-11
Bravo! även det barnsliga fungerar som sötningsmedel.
Cumlin
2008-10-30
Så gullig och vacker film. Betydligt mycket bättre än de smöriga koreanska filmerna i samma genre.
nsun
2008-10-01
pianobattles! underbart!
MilkMonkey
2008-03-17
koreansk! undrar ur långt den här subgenren kan gå? såååå krystad, såååå helylle, såååå overklig i varje liten detalj (men ändå lite gripande, och fina piamo battles)