Berättelsen om Secretariat

Historien om Penny Chenery, ägaren av tävlingshästen Secretariat, som vann Triple Crown 1973.

Originaltitel Secretariat
Regissör Randall Wallace
Manus Mike Rich
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Diane Lane, John Malkovich, Scott Glenn, James Cromwell, Dylan Walsh, Fred Dalton Thompson, Kevin Connolly, AJ Michalka, Carissa Capobianco, Margo Martindale, Nelsan Ellis, Eric Lange, Graham McTavish, Drew Roy, Sean Michael Cunningham, Dylan Baker

annihilat0r
2014-09-05
"Secretariat" berättar den verkliga historien om Penny Chenery, ägaren av tävlingshästen Secretariat, som vann Triple Crown 1973. En intensiv film om det som sker bakom kulisserna hos de som dagligen arbetar med tävlingshästar. Kavalkader av rysningar under upplösningen förgyllde upplevelsen.
Hypostas
2014-03-21
Välgjord Hollywoodfilm, men du missar absolut ingenting om du hoppar över den här. Ligger precis mellan tvåa och trea i betyg.
snöhare
2012-09-05
Fin och kalasmysig film, som dessutom stärkande. Jag gillade den här filmen som tusan!
Snäckan
2012-07-21
Zzzzzz...
Rixn
2012-04-04
Gigi1943
2012-02-26
Någon har skrivit att filmen är "förutsägbar", jamen hallå den bygger ju på sanningen och det hade ju varit tokigt om slutet hade blivit fel, eller hur? Hästen i fråga var (är) världens genom tiderna bästa galoppör och det var mysigt att veta storyn bakom framgångarna och jag gillar när man i eftertexterna får veta vad som "hände sedan". Stark trea givetvis.
Mr-Bond
2012-01-17
En riktigt fin film, och en härlig historia. Klassisk Disney-berättelse med mycket moral, men det får man ta helt enkelt!
jonbo
2011-09-05
Man vet precis vad man ska serveras, och det duger gott denna gång.
Hengman
2011-08-25
Slätstruket, sockersött, förutsägbart och för jävligt. Men historien är i grunden ganska bra.
Benisakura
2011-06-04