1.9

See No Evil 2

Jacob Goodnight vaknar till liv på bårhuset i stan där ett gäng vänner anordnat en överraskningsfest åt Amy.

Originaltitel See No Evil 2
Regissör Jen Soska, Sylvia Soska
Manus Nathan Brookes, Bobby Lee Darby
Genre 2010-tal, Skräck
Skådespelare Glenn Jacobs, Danielle Harris, Katharine Isabelle, Chelan Simmons, Kaj-Erik Eriksen, Greyston Holt, Lee Majdoub, Michael Eklund, Christina Vidal, Samantha Noble, Steven Vidler, Reese Alexander, Kelly-Ruth Mercier, Nancy Bell, Tiffany Lamb, Sam Cotton

2020-03-15
Faller in i fin slasher-anda och Soskasystrarna vet precis vad som krävs i denna mättade gamla genre. Hjälplösa offer, enorm mördare och ologiska beslut varvas med snaskigheter. Underhållande skräp.
Robkiller
2019-03-25
Kane röjer runt igen. Ungefär lika värdelös som föregångaren.
fanny7504
2018-07-22
Jag gillade ettan men i den här är det så dåliga skådespelare och tråkiga karaktärer att jag nästan somnade.
amam
2016-03-01
Bättre än ettan men själva filmen är fortfarande inte speciellt bra, halvtaskig regi och dåligt manus.
Zok
2015-01-07
Gillade första filmen och även denna. Jag ville ha en slasher och fick också det, med allt vad det innebär, plus att den är bättre än majoriteten äv liknande filmer som kommer i dag. Kane fungerar utmärkt.
DrJW
2014-10-24
Både den här och ettan är en typisk slasher-klichè. De positiva jag kan säga om dem här filmerna är WWE-wrestlaren Kane i huvudrollen. Han har den looken och uttrycket till att kunna spela en psykotisk seriemördare(några andra WWE-wrestlare som skulle kunna spela ett par psykopater är The Wyatt Family, deras inledning och promovideo får en att tänka på en Rob Zombie-rulle!). Två bra saker till om den här: Danielle Harris och slutet.
Taliah
2014-10-22
Fan jag är riktigt besviken. Förväntat mig något betydligt mer originellt av systrarna Soska, även i den uttjatade slasher/stalkern.
DrT
2014-10-22
Please, follow the exit signs to the crappy blue thing.
TheHorrorfan
2014-10-19
Längtat efter att se den här jätte länge. Inte lika bra som den första filmen, men ändå riktigt bra. Snuddar på 5an, så det får bli en stark 4a.