1.5

Slaktaren

Efter tre försök att avrätta massmördaren Sam Seed i den elektriska stolen bestämmer man sig till sluta för att begrava honom levande. Inte heller en levande begravning tycks kunna hindra Seed från att återvända och från att hämnas de som gjort honom illa.

Originaltitel Seed
Regissör Uwe Boll
Manus Uwe Boll
Genre 2000-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Michael Paré, Will Sanderson, Ralf Moeller, Jodelle Ferland, Thea Gill, Andrew Jackson, Brad Turner, Phillip Mitchell, Mike Dopud, John Sampson, Tyron Leitso, Michael Eklund, Don S Davis

Robkiller
2019-01-24
Tokusel på allt.
DrJW
2016-02-02
Får skylla mig själv, jag visste vad jag gick in på. Visste att de var Uwe Boll, men man blev nyfiken. Och som vanligt så blev de som jag trodde att de skulle bli - den här var ingen bra! Konceptet är kliché, har en del ologiska delar (inte förvånad) och PETA videon var bara så jävla onödigt och fuck you, Uwe Boll! Du kunde ha gjort något annat för att visa att huvudkaraktären var störd, visst de hade väl också blivit en kliché, men hela filmen är en jävla kliché! Medger att Boll lyckas NÄSTAN med stilen och spänningen, men blir förstörd av natt-scener så mörk att man kan knappt se något skit och hur den här var klippt! Klippningen var verkligen ingen bra, scenerna bara drygar och drygar! Har även en abrupt slut, men den kändes mer som en hjärnsläpp. Men åter så var den här ingen vidare bra skriven heller, även om idéen hade en potential, men tyvärr så var den från Uwe Boll!
2013-08-01
Sanslöst mörk, brutal och smaklös skräckis. Några ordentligt starka scener, främst i de autentiska PETA-inslagen. Det är dock synd att en stilistisk klåpare som Boll gjort den då han knappast bemästrar den här genren.
kainklanen
2012-02-28
Helt jävla värdelös skit. Anledningen till att den fick en tvåa är att storyn var rätt ok. Men hur man får hållas så här är bara osmakligt. Uwe har gjort ett klent försök att nå upp till Saw och riktig splatter, men detta blir bara smaklöst. Slöseri med tid och man blir som Mr Söze sade, bara förbannad.
JockeS
2011-10-15
Hela filmen känns väldigt oinspirerad men är ändå ganska underhållande. Vilket är bra jobbat för Uwe Boll.
Valarn
2010-12-01
Ångrar mig. Höjning!
Valarn
2010-12-01
Delvis orättvis betygsättning från filmtipset.se. Sure, specialeffekterna är horribla. Dock är mordet på den fastbundna kvinnan lite originellt, hur han först lekfullt slår lite löst, till att gå loss totalt. Djurscenerna är också äckliga. Övriga mord (poliserna i huset, killen i sängen osv) är i samma klass som Scream eller motorsågsmassakern. Det finns sämre filmer som har fått betyget 3/5. Missförstå mig inte, denna gränsar mellan 1 och 2. Helt ärligt är den dock bättre än flertalet skräckfilmer som t.ex. Ghost Ship, Hostel 2, Jyrtkyrkogården osv. Den får en 1:a tills vidare. 2/6 dock.
MrSöze
2010-11-07
Vilket värdelös skit (kommetarer överflödiga). Det enda ni kommer att bli av denna film är förbannade, på att någon som Uwe kan tillåtas att göra sådant bajs.
senilix
2010-08-02
Äntligen snart klar med alla hans filmer. uuh
TheHorrorfan
2010-06-26