2.1

Seed of Chucky

Mördardockorna Chucky och Tiffany är rekvisita på filminspelning i Hollywood, tills de åter väcks till liv av Glen, deras son som rest från England för att träffa dem. Nu vill Chucky och Tiffany ta två mänskliga kroppar i besittning, och vem passar då bättre än Jennifer Tilly och hennes älskare, Redman? Glen är dock en snäll pojke (eller kanske en flicka, Glenda?) som inte gillar föräldrarnas våldsamma beteende.

Originaltitel Seed of Chucky
Alternativ titel Bride of Chucky 2, Child's Play 5
Regissör Don Mancini
Manus Don Mancini
Genre Komedi, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Jennifer Tilly, Hannah Spearritt, Debbie Lee Carrington, Tony Gardner, John Waters (I), Redman, Steve Lawton, Jason Flemyng, Brad Dourif (röst), Billy Boyd (röst)

martineden
2019-07-26
Då har vi nåt botten av Chucky-serien i rent kvalitativt avseende. Som helhet är filmen helt absurd och det är svårt att engageras överhuvud taget. Det är delvis Hollywood-satir, delvis familjedrama, delvis könsidentitetsdrama i en enda smet och filmen tappar fullkomligt fokus. En del roliga cameos, men dessa blir på tok för framträdande för att de ens ska fungera och sätts i förgrunden på ett tröttsamt sätt. Är man ett fan av serien fungerar filmen ändå, främst tack vare Jennifer Tilly, men det är ingen bra film. 2.
Solidus
2019-07-24
UPPDATERING AV TIDIGARE BETYG: Underhållande, men alldeles för absurd. Det blir för mycket humor och knäppt familjedrama mellan Chucky och Tiffany om deras gemensamma barn, bra spelat av Billy Boyd. En eloge till Jennifer Tilly som bjuder på sig själv.
2017-11-17
Kass!!!
picklessmulan
2017-10-22
Boring! Trams!
2016-10-16
Bra, välgjord, spännande och rolig film.
NoWireHangers
2016-01-18
Klart över förväntan. Mest underhållande i serien hittills. Filmserien började som skräck men har nu övergått till renodlad splatterkomedi, och på en annan nivå fungerar filmen som pastisch/parodi på familjedrama, med psykotiska mördardockor i huvudrollerna. Jennifer Tilly gör sitt livs roll som sig själv och John Waters dyker upp i en biroll som paparazzi.
Starlette
2015-12-13
Glen är söt iaf.
DanjelFalck
2015-03-08
Trams.
myslas
2014-05-31
Väldigt blandad kompott här. Man försöker replikera succéreceptet från "Bride of Chucky" men det blir varken lika roligt eller skrämmande. Jag gillar hela meta-grejen med Jennifer Tilly men Glen/Glenda funkar inte alls (trots referensen till Ed Wood). Lockar till ett fåtal skratt men på det stora hela en besvikelse.

2014-03-29
Men what the fuck? Snacka om att paja isär en av de mest kultförklarade skräckkaraktärerna i modern film. Kalkon är ordet.