Kom ihåg mig
Glömt lösenord Logga in
Ange din e-postadress så skickas du en länk där du kan återställa ditt lösenord...
Inloggning Skicka
BETYG
2.8
av 5

Segodnya uvolneniya ne budet


Ett stort antal kraftiga artilleripjäser från andra världskriget hittas nedgrävda mitt i en mindre stad. Staden måste evakueras och den sovjetiska armén måste utföra det riskfyllda uppdraget att gräva upp och sedan desarmera bomberna. Det är den andra filmen som Tarkovskij gjorde under studietiden.


Originaltitel Segodnya uvolneniya ne budet
Alternativ titel There Will Be No Leave Today
Regissör Andrej Tarkovskij, Alexander Gordon
Manus Andrej Tarkovskij, Alexander Gordon, I Makhov
Genre Drama, Kortfilm, 50-tal
Skådespelare Stanislav Ljubchin, Aleksej Smirnov, Leonid Kuravljov, Pjotr Ljubeshkin, Oleg Borisov, Oleg Mokshantsev
Betygsätt Logga in eller bli medlem för att rösta
Betygsantal 79
Filmnummer 43294

Recensioner

Filmen har inga recensioner ännu.

Kommentarer


Slowdive2
2013-02-20
Håller med om att den påminner om fruktans lön. Studentfilm, men det är kul att ha sett hur Tarkovskij började filma. Ganska enkel, men ger samtidigt ett litet utdrag om vad vapen kan ställa till med.
Scrite
2010-05-13
Godkänd, tyckte dock the Tarkovskij versionen av "The Killers" var snäppet bättre.
Ima_Tree
2010-03-22
Ett större och mer genomarbetat projekt än Killers uppenbarligen, men fortfarande lider den av en del dråplig "skolnivå". Faktiskt rätt spännande story men man tröttnar efter ett tag. Mycket ologiskt beteende från vissa karaktärer ibland stör också. Men "operationsscenen" var fantastiskt rolig! "-Gauze!... Pulse? -No pulse." Hahaha!
niklaseriksson
2007-12-09
Tämligen "by the books" studentfilm, såväl berättartekniskt som stilistiskt och inget ont med det, det är ett ganska välmejslat hantverk detta. Då och då skymtar man Tarkovskys estetik. Helt klart godkänt.
Ihsahn
2007-03-13
Överraskande bra kortfilm som i sina bästa stunder påminner om fruktans lön. Jag tycker dock att det saknades överraskningar, den var mest en linjär skildring av ett händelseförlopp, och den känns inte alls som en Tarkovskij-film.