2.4

Selma & Sofie

En ung flicka har sexuella drömmar om en annan ung kvinna som jobbar som simlärare i ett badhus. Till slut blir drömmarna verkliga.

Originaltitel Selma & Sofie
Regissör Mia Engberg
Manus Mia Engberg
Genre Drama, Kortfilm, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Camilla Carlsson, Sara Lindkvist

Kortfilm
2017-02-24
Jag såg att någon tipsade om den i forumet för 15 år sedan. Inledningsvis en fin story. Däremot är den bedrövligt filmad. Dåliga bilder, osammanhängande och märkligt musikval. Jag tycker att den påminner om brevfilmerna i Bullen, förutom att den är mer intim.
KimEkberg
2012-03-25
nä, nästan helt värdelös. hjälper inte till att sudda ut några gängse missbegrepp vilket den i bakomfilmen utger sig för att göra. bidrar inte med något till min världsbild förutom en ganska stel och okänslig film.
schramm
2011-09-10
Haha, ja seriöst, vad trodde jag? Totalt magplask, det enda som var "bra" var att filmen bara var en kvart lång...
Moj
2008-03-12
Feministisk porr, jo tjosan!
Docklands
2007-12-02
hur kan den här klassar som "porr" känns som en film från RFSU eller Bullen, men måste ge den en trea för att den har rätt fin Scenografi.
Ayloriel
2007-11-11
Riktigt O-erotisk faktiskt. Såg ett program där de diskuterade den här filmen, då visade de massa sköna klipp som inte finns med i filmen! Mycket märkligt.
rockcat666
2007-05-02
jag hoppas bara hon gav en sällskapsål till Rågsvedspojken som hon lämnade
Evanesco
2007-03-25
Den är ganska obra faktiskt.
Hedlund
2007-03-19
riktigt kasst manus!
euchari
2005-07-10
jag tycker inte att selma & sofie är en porrfilm.