3.3

Semestersabotören

Herr Hulot åker på en badsemester full av missförstånd och missöden.

Originaltitel Les vacances de Monsieur Hulot
Alternativ titel Mr. Hulot's Holiday
Regissör Jacques Tati
Manus Henri Marquet, Jacques Tati
Genre Komedi, 50-tal
Skådespelare Jacques Tati, Nathalie Pascaud, Louis Perrault, Michèle Rolla, André Dubois, Suzy Willy, Valentine Camax, Lucien Frégis, Raymond Carl

2019-01-10
Ett få tal gags funkar men för det mesta tycker jag tajmingen inte sitter där alls för att slapstick humorn ska funka. Svag tvåa.
92axha10
2018-12-18
Finns några höjdpunkter men den här humorn är något bortkastad på mig
Dream
2018-11-29
Jösses vilket sömnpiller! Till och med Åsa-Nisse från samma tid är roligare än detta... Det ända positiva är väl att "Rowan Atkinson - Mr. Bean" hittade sin inspiration här ifrån syns rätt så tydligt, men han har ju gjort det 100% bättre. Betyg 2.
2018-02-14
Min mammas favorit film. Personligen tycker jag den riktigt usel och tråkig!!
mahasarakam
2017-05-02
En stillsamt galen bagatell i fransk badortsmiljö. Tatis klassiker är fortfarande sevärd.
Dele
2016-02-02
Några detaljer har inte åldrats väl, men Tati visar här verkligen hur komiskt begåvad han är. Semestersabotören är fylld av en betraktande, uppfinnings- och detaljrik situationskomik av högsta klass. En film med så lite dialog som innehåller så mycket är imponerande.
2015-01-08
Detta är genialiskt från ett geni. Dessutom är filmen trivsam och mysig och karaktären Monsieur Hulot(spelad av Tati själv) är väldigt lätt att tycka om. 4+
A&FCrew
2014-08-27
Kanske den bästa filmen förutom disney, bogart och Bruce Willis eller den nästa filmen överhuvudtaget. Förutom Chaplin kanske.
zonk
2014-04-18
Den där jävla bilen, alltså..
Tabu
2013-06-28
Blir kanske tvungen att se om och omvärdera betyget på den här...