2.6

Separate Lies

Anne och James lever i ett till synes perfekt förhållande. Allt vänds dock upp och ner när Bill anländer till staden, samtidigt som det inträffar en tragisk bilolycka.

Originaltitel Separate Lies
Alternativ titel A Way Through the Woods
Regissör Julian Fellowes
Manus Julian Fellowes
Genre Drama, Thriller, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Linda Bassett, Rupert Everett, Christina Kyriacou, John Neville, Hermione Norris, Emily Watson, Tom Wilkinson

Gigi1943
2014-02-10
Oj vilken besvikelse detta var. Mina absoluta favoriter Watson och Wilkinson lyckades inte leverera den allra enklaste story, det fanns ingen som helst kemi mellan dem, och den där "Bill" som var näst intill ... jag hitar inte ordet just nu, snacka om misslyckad casting!
Arensberg
2009-12-23
alltså verkligen bra faktiskt! emily watson och mr wilkinson är ju toppen. Även Hermione Norris i biroll är fett fräch! Dock är ju 'snobbkillen' fet överdriven och voice-overn som bara kommer sporadiskt sänker lite. Men rekordeligt alltså, me like!!
MoonieZ
2009-06-21
Sevärt, brittiskt och något tillknäppt drama med bra skådespelare.
duga
2007-12-16
Satt och väntade på en helomvändning som aldrig kom.
jonbo
2006-12-29
Välspelad men dock något ointressant.
kennert
2006-10-19
Sevärd tack vare Wilkinson.
Endymion
2006-10-18
todape: Hur fan kan du sätta betyg på en film du bara sett i 20 minuter? Visa lite respekt för filmmediumet, for god's sake.
Endymion
2006-10-18
Utan Tom Wilkinsons som vanligt utmärka insats så skulle den här filmen rasa ihop. Han är otroligt bra, men annars är filmen väldigt medioker. Klart sevärd dock.

2006-09-17
Brittisk film har svårt att övertyga mig i de flesta fall och jag orkade inte se mer än 20 minuter. Kändes alltför tråkig för att lägga ner ytterligare en timme på.

2006-08-27
jättebra film som skildrar några livsöden och som det kan gå här i livet. Bra skådespeleri!