2.5

September Dawn

En kärleksberättelse som utspelar sig då en konvoj av nybyggare stöter ihop med en grupp avfallna mormoner.

Originaltitel September Dawn
Regissör Christopher Cain
Manus Christopher Cain, Carole Whang Schutter
Genre Drama, Romantik, Western, 2000-tal
Skådespelare Jon Voight, Trent Ford, Tamara Hope, Jon Gries, Taylor Handley, Huntley Ritter, Krisinda Cain, Shaun Johnston, Lolita Davidovich, Dean Cain, Terence Stamp, Tom Carey, Pete Seadon, Peter Skagen

Mynameiscarl
2010-11-29
Många luckor, och på många ställen riktigt taffligt filmad - särskilt i "actionscenerna". Men, intressant historia och också jävligt gripande. En svag trea, för det kunde ha blivit väldans mycket bättre. Inte ens Jon Voight lyfter.
Bambini
2010-08-11
Intressant historia som jag gärna skulle se som film, gjord av någon helt annan, med helt andra skådespelare (Tamara Hope undantagen). Jon Voight var vimsig och saknade helt pondus, men killen som spelade hans son var det största bottennappet. De som regisserat/koreograferat/filmat massaker-scenerna borde fundera på vilket yrke som bättre skulle passa dem.
JWolff
2010-03-27
Den lyckas utmärkt med att porträttera mänsklighetens mörka sidor. Med andra ord fullbordar den sin uppgift. Jag må vara en mes, men i den sinnesstämningen jag var då jag såg den, var jag glad över att de tonade ned slutet. De hade nämligen lyckats gripa en tillräckligt innan.

2009-06-25
Att regissören gjort i synnerhet Young Guns, en av de bästa västernfilmerna filmvärlden har att erbjuda gjorde att mitt intresse var mer än svalt. Men det är en högst medioker film på alla plan.
Zipper
2009-03-12
Den var oej, trots att den var lite B.
Almblad
2008-01-06