2.9

Seraphim Falls

?Seraphim falls? är en psykologisk actionfilm som utspelar sig i slutet av det amerikanska inbördeskriget. Filmen handlar om en överste som ger sig ut på jakt efter en man för att göra upp om en gammal oförrätt från kriget.

Originaltitel Seraphim Falls
Regissör David Von Ancken
Manus Abby Everett Jaques, David Von Ancken
Genre 2000-tal, Drama, Krig, Western
Skådespelare Pierce Brosnan, Liam Neeson, Angie Harmon, Anjelica Huston, Robert Baker, Xander Berkeley, Michael Wincott, Ed Lauter, Tom Noonan, Wes Studi

2017-10-31
norenorama
2016-11-26
Jävligt långdragen men annars bra.
Sir_Lord
2015-07-02
Börjar väldigt bra uppe i bergen, tappar sedan stadigt o landar på en klar 3a
cruze
2015-01-28
Lite som Jagad fast i Western-miljö. Fartfylld i början men tappar snabbt tempo, ödesmättad och seg sista 20 minuterna. Ändå en stabil 3:a.
Dutch
2015-01-22
Snöiga delen en fyra, den ökliga delen tvåa.
kervisch
2015-01-11
3 av 5. Godkänd.
RichardEk
2013-07-17
Dubbelbottnad western som vinner i längden. Vad som börjar som en konventionell jakt- och hämndhistoria visar sig stegvis bli en metafysisk utflykt i det mänskliga psyket, en populärkulturell parallell till Dantes inferno som blir allt mer surrealistisk. Westernfilmen som genre är alltså inte denna films självklara fond, utan snarare vald för att de miljöer som det nordamerikanska landskapet erbjuder så effektivt förstärker en berättelse av existentiell art, som detta är.
uttu
2013-05-25
Lite konstig..
Gigi1943
2013-04-22
Inledningen var så himla bra, vackert foto och spänning i uppbyggnaden, visserligen inget nytt här heller under solen men det var fullvärdigt gjort, tjusigt och gripande, en stark trea från mig.
Galivan
2013-04-13
Bra foto o ljud, men tunt.