2.1

Serenity

En fiskebåtskapten bosatt i Karibien får se sitt mystiska förflutna komma ikapp honom och snärja hans liv i en verklighet som inte är vad den verkar vara.

Originaltitel Serenity
Regissör Steven Knight
Manus Steven Knight
Genre Science Fiction, Mysterium, Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Diane Lane, Jason Clarke, Djimon Hounsou, Jeremy Strong, Charlotte Butler, David Butler, Rafael Sayegh, Michael Richard, Robert Hobbs, Kenneth Fok, Garion Dowds, John Whiteley, Edeen Bhugeloo, Redd Pepper

2019-11-28
Jag gillade den trots allt illa som sagts. Ett mysterium som inte är så mystiskt om man hänger med lite. Gott hantverk och snygga miljöer, vilket var precis vad som behövdes i novembermörkret. I vanlig ordning ska de tyvärr idiotförklara tittaren mot slutet och förklara. Det hade knappast behövts.
myslas
2019-07-31
The Matrix fast istället för cool action så fiskar man tonfisk.
Robkiller
2019-07-13
Risigt drama som försöker att vara överraskande, men blir rätt snabbt uppenbar.
Hanness
2019-05-15
Under all kritik.
StureStenhög
2019-03-04
Jag antar att the McConaissance officiellt är över nu. Men det är ändå lite härligt att sådana här filmer existerar, fullkomligt obegripligt, men härligt just därför. Det känns väl som att det enda rimliga är att ett fyllevad på något sätt var inblandad i den här filmens tillkomst. Manuset är helt galet, och knappast något som någon kan ha gått med på att finansiera i nyktert tillstånd. Samtidigt är det en professionell produktion med etablerade skådespelare. Det är det som gör det här så kul och fascinerande. Visst åker skämskudden fram ibland, men det till största delen är den tveklöst underhållande. Rekommenderas till folk som vet vad de ger sig in på
Molestaire
2019-02-04
Patetisk från början till slut. Manus där karaktärerna gång på gång måste uttala det som ändå framgår av historien. En story som har så många hål att jag inte ens bemödar mig att nysta i den... Se om du gillar att fnissa åt kalkonfilm, annars undvik.
#54
2019-02-02
Visning 15 av 20 jag ser på Göteborg Film Festival. Jag gillar grundtanken, men filmen är ganska fånig.