2.9

Series 7

En lite modernare version av "Running Man". Deltagarna i en tv-show skall döda varandra. Vinnaren är den som överlever.

Originaltitel Series 7: The Contenders
Alternativ titel The Contenders - dokusåpa till döds
Regissör Daniel Minahan
Manus Daniel Minahan
Genre Komedi, Drama, 2000-tal
Skådespelare Glenn Fitzgerald, Brooke Smith, Marylouise Burke, Michael Kaycheck, Richard Venture, Donna Hanover, Merritt Weaver, Glenn Fitzgerald, Angelina Phillips

Kebaben
2010-09-12
Lite väl krystade situationer och halvdant skådespeleri här och där, men i övrigt lyckas den verkligen fånga dokusåpa-känslan. Helt okej.
Zipper
2008-06-17
Cool film, som verkligen lyckas fånga dokusåpa-känslan. Brooke Smith knäcker, och är den största behållningen. Om det inte vore för fejk"dramatiseringen" av slutet hade den defenitivt landat på en fyra. Önskar att de inte använt det greppet, för det förstörde verkligen. Synd.
mipp
2008-03-20
så otroligt förutsägbar och ingen direkt spänning
dissiminator
2007-02-01
gillade dokusåpe-stilen på fotot. fräck.
jaipie
2007-01-31
Tvättäkta filmfestivalrulle. Ganska underhållande och morbid. Mest uppskattade jag nog klippet med studentvideon, när de spelade Love will tear us apart. Den kändes jäkligt äkta, på något vis. Skådespeleriet var dessvärre inte särskilt trovärdigt och vissa situationer kändes inte "verkliga".
johan_moller
2007-01-31
rätt kul att se, känndes väldigt mycket som det kunnat vara en verklig B dokusåpa.
Uroldur
2007-01-31
En mycket stark trea då. Intressant upplagt och de lyckas bra med att få det att kännas som ett amerikansk skitprogram. Ganska absurt också i ren allmänhet. Sen är jag lite imponerad också; trodde att manus skulle vara mycke tmindre avancerat än det var.
HellCop
Klart över förväntan!
Erkaperka
2006-06-06
älskar detta...måste köpa dvdn
monsterpop
2006-03-16
synd att man aldrig ser kameramännen..