Set It Off

Fyra svarta kvinnor har alla på något sätt fått sitt liv förstört av samhället och bestämmer sig för att hämnas...

Originaltitel Set It Off
Regissör F Gary Gray
Manus Kate Lanier, Takashi Bufford
Genre Drama, Action, Kriminalare, Romantik, Thriller, 90-tal
Skådespelare Jada Pinkett Smith, Queen Latifah, Vivica A Fox, Kimberly Elise, John C McGinley, Blair Underwood, Dr Dre, Chaz Lamar Shepherd, Thomas Jefferson Byrd, Charles Robinson, Ella Joyce, Anna Maria Horsford, Samantha MacLachlan, Samuel Monroe Jr

2016-08-14
90-talsklassiker som är minst lika bra idag som den var då. Väldigt spännande film med bra skådespelare.
2014-11-15
En film fylld med väldigt duktiga afro-amerikanska kvinnor och det är just deras samspel mellan varandra som är denna filmens styrka. Resten av filmen har tappat i styrka genom åren men den är fortfarande klart godkänd. John C. McGinley är skön som Detective Strode. 2+
latdavid
2008-04-08
den här filmen är så sjukt bra!!
Mikala
2007-06-30
Det här är bra!! Gillar scenen när de röker på uppe på ett tak. LOL
euchari
2005-09-19
jävligt bra, så se den! älskar queen latifah i den här filmen.
Matkrig
2005-08-16
Damn vilken bra film. Otroligt bra skådespelerskor. Jada är så jävla underskattad.
anna_pannan
2005-07-13
jag såg den här för flera år sedan, men den etsade sig fast på minnet. slutet är hemskt och hm bra? helt ok film helt enkelt.
evalez
2005-02-02
vilket bra film. och bra musik. queen latifah rules!!!
maks
2005-02-02
Riktigt bra film, skönt med tjejer som dominerar. Jada e alltid bra.
Dr-J
2004-05-04
spännande som fan på slutet!