1.2

Seven Below

En grupp människor får en semester de inte räknat med när deras buss kraschar innan de nått sin destination. De får hjälp av den mystiska Jack som bjuder med dem till sitt hus eftersom en förödande storm är i antågande. Men något i det stora huset vill dem inte väl och 100 år tidigare inträffade en katastrof vars blod fortfarande fläckar husets väggar.

Originaltitel 7 Below
Alternativ titel Seven Below Zero
Regissör Kevin Carraway
Manus Kevin Carraway, Lawrence Sara
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Val Kilmer, Ving Rhames, Luke Goss, Bonnie Somerville, Matt Barr, Brianna Lee Johnson, Rebecca Da Costa, Corey Reilly, Christian Baha, Tia Sage, Jennifer Trier, Kaleigh Howland, Silvio Wolf Busch, Kylie Pfingsten

Robkiller
2017-09-10
Ett spökhus får ofrivilliga besökare. Inget nytt här direkt, lågbudget, långsamt och överlag ointressant.
Starlette
2014-10-01
VAL KILMER, DU VAR JU GRYM EN GÅNG I TIDEN, VARFÖR STÄLLER DU UPP I SÅN HÄR SKIT?!? Stort frågetecken.
Lenkan
2014-01-22
Filmens största behållning är när Ving Rhames sjunger Swing Low Sweet Chariot...det säger ganska mycket om resten
Zok
2013-03-29
Val Kilmer väljer tydligen vilka roller som helst nu för tiden. De tidigare kommentarern säger väl redan allt. Det är mycket som är konstigt och dåligt i denna film.
PebblesBeach
2013-02-17
Ving Rhames är det enda som är bra med den här filmen. Ganska bortkastad tid..
TheHorrorfan
2013-02-10
Håller med om tidiga kommentarer, men jag ger den en väldigt svag 2a för den mysiga miljön.
rikirock
2012-07-16
Första halvan var klart bättre än slutet. Skådespelet som endå har talanger är uselt.. Kilmer är riktigt rutten i sin roll.
fridenpaden
2012-04-22
Bra kommentar, Harford. Det var precis som jag tänkte. Arnold hade varit mycket bättre som doktorn "We gotta get him to a hospital" och alla andra idiotiska repliker han hade, men ändå så gjorde han egentligen ingenting. Det var de andra som tog hand om de skadade, t ex tjejen som OCKSÅ hade en Arnoldbrytning. Man undrar ju vem i produktionen som dessa två skådisar känner. Och plötsligt blev det bra väder och mitt på dagen.
Harford
2012-04-19
Glömde att skriva att Silvio Wolf Busch som läkaren är så dålig att man hellre ser Arnold Schwarzenegger i rollen som Hamlet. När en läkare och en läkarstudent inte kan bota en bula i pannan är det nått fel på manuset. Man undrar vem regissören Kevin Carraway var tvungen att ligga med för att få den här filmen gjord.
Harford
2012-04-19
Det här är en RIKTIGT dålig film. Både Val Kilmer och Ving Rhames är erfarna skådisar som borde ha vett att hålla sig i från sånt här. Manuset är löjeväckande, regin obefintlig och dialogen pinsam. Direkt efter en bilolycka där en person ligger död på marken säger en läkare om en person som slagit huvudet och fått ett sår som inte ens blöder: - My God. We got to get this man to a hospital. Och det blir inte bättre. Snarare tvärt om. Man skruvar på sig av obehag i biosoffan när man ser sånt här. Det här kan vara den sämsta amerikanska filmen under 2000-talet. Det bästa man kan säga om den är att tjejerna är snygga och att fotot är halvhyfsat, i övrigt blir det bottenbetyg. Var är biocensuren när den verkligen behövs? Att ge den här filmen en 1:a är för mycket, ro hit med en överkorsad geting. Allmänheten varnas!